dulla Creative Commons License 2006.07.18 0 0 13586
A probléma nem új keletű „ A vasúti Tudományos Kutató intézet az 1957.évben kezdte meg „A gépkocsi üzemeltetésének gazdaságossága  a vasúti üzemben „ c. kutatási témáját.” Ennek az aktualitását az adta meg, hogy 1956. szeptember 10.-én a közlekedési tárca a megkezdett de be nem fejezett vasútépítés pótlására vasútpótló gépkocsi forgalmat állított be. Ezzel Dunapataj, Kalocsa Baja közötti útvonalon 10 község: Ordas, Géderlak, Dunaszentbenedek, Uszód, Foktő, Bátya, Fajsz, Dusnok, Süküsd, Érsekcsanád bekapcsolhatóvá vált az országos vasúti hálózatba.

Semmi újdonság nincs, a fentieket a VATUKI kutatási anyagából vettem.

Ezt a "vonalat" az első közlekedéspolitikai koncepció vitte el.

Most sor kerül a csatlakozó vonalakra is 151, 153!