Szerintem az általad említett qrva sok pénz relatív, mert a közútra költés milliárdjai valahogy sehogy sem szerepelnek aránybaállítással a vasúthoz képest.
Egyébként egy...
Rossz példa:
1960 körül megszünt a Olegyen-Bácsalmás vasútvonal. Megszüntetésekor azt adták be az embereknek, hogy a busz gyorsabb és kényelmesbb lesz. Nem jött be, és az ottlakók "szerencséje", hogy sokan már kihaltak, és nem emlékeznek a vasútra.
Jó példa:
1950-es években Bajorországban a vasút védelmében tett intézkedéseknek köszönhetően intenzíven nött a vasútvonalak kihasználtsága Strauss elnökölése alatt, aki helyesen észrevette, hogy a távolsági közlekedés vasúton gazdaságosabb, mint közúton. Mondta ezt ott, ahol már akkor sem volt ismeretlen az autópálya.
Sajnos a szemlélettel lehet a baj, mert:
A Szombathely-Bucsú vonal már nem létezik, viszont a határ túloldalán lévő folytatásban Rohonc-Pinkafő között annál inkább működik. Sőt a teherszállítás Csajtától nyugatra folyamatosnak tekinthető, pedig nem ÖBB a kezelője a vonalnak.
Erről bővebben honlapomon: www.srb.hu
Üdv.
Tamás