vaskerék Creative Commons License 2006.07.16 0 0 13527

A napokban volt egy cikk a Dunántúli Naplóban a 47-es megszüntetéséről.

A cikk korrekt volt, mentes politikai felhangoktól, és höbörgéstől, mégis elszomorító volt.

Ebben Komló polgármestere (Dr. Páva Zsolt) örült a vonalmegszüntetés hírének, azonban sajnálkozott a vasúti kőszállítás megszünése miatti megnövekedő kamionforgalom miatt, és az M9-ről, és Komlói elkerülőútról vizionált.

 

Elgondolkodtatott, hogy országunkban minden település elkerülőútat szeretne, sőt mit szeretne követel magának adóforintjainkból...  Ilyenkor hol van a takarékosság?

 

Miért van pénz a kamionos cégek miatti károkozás közpénzen való mérséklésére falunként többmilliárd forintos tétel? Egy komlói elkerülő minimálisan 10 milliárd forint. Ez nem pénzszórás? Tényleg "fussa"? Nem lenne nagyságrendekkel olcsóbb egyes mellékvonalakat karbantartani a vasúti teherszállítás megmaradása érdekében?

 

 

Megjegyzem a polgármester a buszpályaudvart is ki akarja telepíte Komló belvárosából. Ezzel csak átszállásra késztetti a belvárosi ingázókat helyi buszokra, vagyis a környezetterhelést nem fogja csökkenteni, azonban növelni fogja az ingázók menetidejét, és költségeit...