DJ. Bakter Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13454

"Azt is számszerűsítették, ha egy átlagos autós (középkorú, átlagos fizetéssel)
közlekedési balesetben meghal, az 30.000.000 forintos adókiesést jelent az államnak, "

 

Viszont ha egy átlagos 62 éves autós meghal, az meg csupa haszon az államnak, mert nem kell neki nyugdíjat fizetni.

 

"Tényleg várjuk már meg, mi jön ki baleseti kockázati aránynak a vasúti és a közúti menetrend szerinti utasszállítás között! Legalább utólag számolgassunk, ha a döntéshozatali folyamatban részt vevők fejében ez a momentum meg sem fordult... (Aztán még megnézhetjük a környezetvédelmi és egyéb járulékos költségeket is.)"

 

Komolyan mondom, ha nem ismerném a hátteret, és csak ezt a topicot olvasnám, azt hinném, hogy az egész magyar vasúti közlekedést megszűntetik. Erre ismét csak azt tudom írni, amit egyszer már a (12298)-ban leírtam:

 

(idézet magamtól) "...ezen a topicon mintha nagyon általánosságban lenne szó a mellékvonalak dolgairól. A fővonalak előnyeinek felsorakoztatásával szeretnénk a mellékvonalak indokoltságát alátámasztani. (mindig előjön a dugó, meg a környezetszennyezés - noha ilyenek csak a fővonalak mentén jellemzők, a mellékvonalak mentén nem annyira, sok esetben még akkor sem, ha minden utasért külön taxit küldenének)"

 

Ennek ellenére - bár azt érzem, hogy a végeredmény ugyanaz lett volna - tényleg azt gondolom, hogy helyesebb lett volna először racionalizálni, egységesíteni (tarifa, menetrend), bevezetni az ITF menetrendet, és csak azután "vágni" a tényeg nem kihasznált vonalakat.

 

De sajnos taxxx-nak is igaza van: a vasút mellett tüntetők is csak akkor hangosak, amikor tüntetni kell; amikor utazni, akkor nem. Érzésem szerint sok vasútbarát is így van.

Előzmény: vaskerék (13449)