A kérdés szempontjából, hogy ezer utaskm-re vetítve a menetrend szerint busz utasai, vagy a menetrend szerinti vonat utasai vannak nagyobb biztonságban, ezek az adatok hasznavehetetlenek.
(Azt külön kihangsúlyoztam, hogy a busz-vonat találkozók egy igen ritka és nem jellemző alesete az egésznek, amin külön lovagolni csak hangulatkeltést és félrevezetést szolgálhatnak.)
Ha nincs adat, marad a "józan paraszti ész": a kétféle jármű tömege és szekrényének merevsége eltér, tehát ugyanolyan sebességű ütközésnél az nyer, aki keményebb és nehezebb. Buszról lepattan a motor, a kispolszki, vonatról a kamionon kívül minden lepattan, ha nem Bz. A vonat gyűrődési (energianyelő) "zónája", ha jellemzően egy nagy tömegű mozdony van elől (ingák seggel előre most nem számítva) összehasonlíthatatlanul nagyobb, mint egy bármilyen buszé. Egyes veszélyforrások pedig hasonlóak mindkét eszköznél: ilyen az oldalról való kődobálás, a kidőlő fa.
Visszatérve az adatokhoz: úgy sejtettem, a Volánoknál a biztosító felé való jelentés és a sajáthibás/idegenhibás balestek nyilvántartási kötelezettsége miatt is megvannak az adatok, a vasútnál szintén. Ezek hozzáférhetősége azonban korlátozott.
Azért van itt, aki utána tud nézni, ha akar...
/a/