Teljesen mindegy? Érdekes módon Németországban alig van távolsági buszjárat, holott az ICE/IC-nél biztosan olcsóbb lenne, és 2-300 km-es távra még viszonylag versenyképes menetidőt is tud nyújtani, főleg ott, ahol nincs vasút, vagy csak vicinális van. De még fővonal mellett is, ha autópályán megy.
Távolsági buszra, hogy nincs én nem vennék mérget.
Ami meg azt illeti igen való igaz másképp alakult az alágazati munkamegosztás. Ennek több gazadasági, földrajzi történelmi oka is van.
Az arányok német országban se jobbak a vasúti részesedés tekintetében mint nálunk, nagyobbak a léptékek... nem borultak fel - főleg a nyugati régióban - az utas áramlatok a 90-es években. A nagy munkáltatok még mindig ugyan abban a körzetben találhatók. (Ezt nézd meg egy Komló, Rudabánya, Oroszlány, Ózd, Dunaújváros környezetben nálunk)
A vonal megszüntetés nem csak a vasút helyzetét mutatja, hanem az adott régióról is jó képet fest. Ezen a fórumon erről nem szokot szó esni, de érdemes vele foglalkozni. A vonal hálózat térképe bő 15 évvel van lemaradva a szociólógiai térképtől... ezeknek a vonalaknak a sorsa nem most dőlt/ fog eldölni, hanem a 80-as években.