Hogy a témánál(?) maradjunk:
Ha valóban a legracionálisabban akarunk dönteni a vonalbezárásokról, akkor az 1-estől a 155-ösig minden vonalat, szakaszonként tisztességesen át kell fésülni.
Elképzelhető, hogy mindjárt az elején találunk felesleges km-eket. Kiderülhet pl. hogy csak Bp-Mosonmagyaróvár között vannak utasok – Mosonmóvár-Rajka között „senki sem” utazik… Ilyenkor három lehetőség is van:
Nem dicsekszünk a kutatás eredményeivel, hanem a hagyományokhoz ragaszkodván továbbra is a megszokott rendben közlekedtetjük a vonatokat…
Vagy „Jaj, de jó találtunk 24 km-t, ami nem kell nekünk!” – jelszóval megszüntetjük a közlekedést – igaz, a nagy örömöt beárnyékolja az, hogy a jelentős nemzetközi (személy- és teher)forgalom miatt nem szedhetjük fel a síneket…
Vagy megnézzük, lehet-e segíteni, javítani valamit – pl. menetrendváltoztatással. Mondjuk, most a menetrend a Győrbe-ből utazóknak jó… de akik Mmóvárra-ról utaznak, azoknak már nem tetszik a kb. félórával korábbi-későbbi érkezés-indulás. Esetleg egy megállót létesíteni Mmóváron, a városközponthoz közelebb…