De itt vizsgálta valaki a lássuk miből milyen áron mit lehet kihozni. lehetőségetRemélem, igen. Ugyebár azt kellett vizsgálnia, hogy egy valamekkora idő alatt a (személyszállítási) modal split mitől nem romlik egy még elfogadható ütemnél jobban. Azaz, meghatározott időszak alatt nem ülhet autóba több új utas, mint valamilyen meghatározott érték, máskülönben olyan mértékű útbővítés lenne szükséges, ami nem finanszírozható.
Kérdés, hogy a busz és a vonat milyen áron képes fékezni az átülést? A vizsgálat azt hozta ki, hogy a vonat esetében az átülés fékezéséhez minimum 60 km/h, vagy 80 km/h pályasebesség a beugró nagyvárosok környezetén kívül. Ennek költsége valamilyen "Q", amihez még jönnek a járművek, a menetrend és a többi. Továbbá az elővárosi közlekedés felhozásának van egy "P" költsége, és itt a buszos pótlás maximum sokadlagosan merül fel, tehát a "P" mindenképpen "P", és nem kevesebb.
A busz ugyanazt az úthálózatot használja, aminek a további telítése ugyebár rontja valamelyest a helyzetet. De sokkal kevésbé rontja, mint a szgk. De tegyük fel, mégis szükséges bizonyos útfelújítás, útbővítés, plusz járműfelújítás és új beszerzések. Ezek együttesen "R" költséggel járnak.
A vizsgálat ezek szerint úgy zárult, hogy "P" mindenképp befektetendő, ugyanakkor "R" kisebb mint "Q", vagyis a mellékvonalak repülnek.
hm