84-esen emlékszem hogy a Recski táborba gyalogoltam fel, és szinte percenként jöttek a kő/homok (vagy nem tom már mit szállítanak onnan a hegyekről) szállító kamionok. Régen állítólag volt drótkötélpálya az átrakóhoz, és vonattal vitték, de most így is úgy is át kéne tenni a kamionból a vonatra szóval bizti így jobban megérik neki, hogy háztól házig közúton. Csakhát az utakat szétcseszik....jobb lenne visszatérni.
Amúgy nem értem miért nem Salgótarjántól járatják a vonatot, úgy talán még utas is lenne, meg a 83-as is megmaradhatott volna...
Nem értem továbbá, hogy (bár nem vici a 29-es,) de mondjuk Bp - Balatonfüred között a teljes áru jegy: 1.420 Ft
kb 10 kocsis vonatok szoktak erre járni, ha kocsinként tele van, akkor egy kocsiban utazik kb 50 ember...10 kocsi= 500 ember.
500*1420 Ft=710.000 Ft. (teljesárúval számoltam, hisz a MÁV megkapja az árkiegészítést)
Namost ez csak egy vonat...ha kiszámoljuk hogy napi kb 6 vonat megy mindkét irányban akkor igencsak 3 millió fölötti bevétel van naponta erre.
Hogy lehet hogy mégis veszteséges a vasút? Ez nem fér a fejembe...