gumpy Creative Commons License 2006.07.09 0 0 13132
"...arról még nem ejtettünk szót, hogy a vasútbarátok közül ki használja rendszeresen a mellékvonalakat hobbiból utazásra."

Vigyázzatok ezzel! Persze én is el fogok mindenhova, ahova tudok, de megette a fene az egészet, ha csak vasútbarátok, és ők is csak hobbyból használják. Csodálkozom, hogy erre még nem csapott le taxxx (biztos jól megérdemelt szabadságát tölti egy jó kis Bz mentes helyen). Szóval ezért nem fog senki fenntartani egy vonalat, ezt be kell látnunk. A jövő csak az lehet, hogy rendeltetésszerűen használni a vonalakat! Ezért azonban nem mi, hanem a menetrendszerkesztők, és a Volán tehet a legtöbbet, mint ahogy ellene is.

A Volán például úgy, hogy nem párhuzamos járatokat indít utasszerzés céljából, hanem inkább a vasúttal el nem látott helyeken történő színvonalnövelésre koncentrálna.
A menetrendszerkesztők normális menetrenddel, csatlakozásokkal, és több közvetlen járattal. például Kál-Kápolna - Kisterenye. Itt a topicon, de máshol is rendszeresen téma, hogy mi a túró van Kisterenyén és Kál-Kápolnán, hogy ott végállomásozik a Bz? A Volánbusz sem az útelágazásokban fordul vissza. ha nem tud mondjuk Salgótartján és Füzesabony vagy Eger között járni, akkor ne csodálkozzunk, ha üres. És még számtalan ilyen van.
Például a Vác-Aszód ingának is több értelme lenne ha Hatvan és Vác között járna, ezzel kapcsolatot teremtene Vác és a Keleti országrész között. Ugyanis még sok átszállással is gyorsabb, mint pesten át. De ennyi átszállást csak a vasútbolondok vállalnak be (néhányszor Vácrátóton és Galgamácsán végállomásozik!!!) Igen, lehet, hogy akkor két pár szerelvény kellene, de akkor érne is valamit. Így egy szerelvény jár majdnem üresen. Melyik a jobb?
Előzmény: M41 2202 (13110)