Mikófalva 1982.
Megépült Mónosbél-Bélapátfalva között a Mikófalvát elkerülő rész, mely a Bélapátfalvi Cementgyár miatt épült meg, ugyanis Mikófalva felé túl nagy volt az emelkedése a pályának a tehervonat számára, így történt olyan eset is hogy a tehervonatnak többször neki kellett rugaszkodnia Mónosbélből. Meg állítólag a gyárnak víztározó épült volna a vasúti pálya helyére, amiből persze nem lett semmi. Igaz rombolni a legkönnyebb.
A lényeg ami miatt írok, hogy a vasutat még a fenti évben visszabontották(MÁV), és helyette vonatpótló buszok jártak Bélapátfalva vá.-ra. Egy darabig vasúti tarifa volt érvényben rá, majd a volán átvette a buszokat, és persze módszeresen meg is szüntette azokat. Így ma Mikófalva a Volán-ra lett hagyatva, mely a hétvégén érződik főképp(hétköznap jónak mondható a közlekedés). A Volán a hétvégi járatok nagy részét kerülővel járatatja,(szombaton 8-ból 6-ot, vasárnap 5-ből 3-at) melyért nagyobb tarifát is szed be.
Hétköznap: Mikófalva-Bélapátfalva-Mónosbél-Eger Teljes ár:381Ft(30km-es jegy)
Hétvége(kerülő út): Mikófalva-Bekölce-Egercsehi-Eger Teljes ár:445Ft(35km-es jegy)
Konkrétan azt nem tudom, hogy a bérletek érvényesek-e a másik útirányon át, de már maga a teljesárú jegyes dolog is felháborító.
Arról nem is beszélve ha ma ott vasút járna, akkor ugyanez a jegyár. Teljes ár: 264 Ft.
Úgyhogy érdemes lenne átgondolni mit zárnak be és mit nem.