"Ha valaki vasutat akar, építsen."
A versenysemlegesség jegyében -amit az EU is támogat- ugyanezt az elvet kell érvényesíteni az autópálya és az útépítésekre is. Ezenkívül a valóságos ráfordításokkal arányos úthasználati díjat fizessen minden 2t-nál nagyobb járművet üzemeltető, km arányosan. Ha ez meglesz, akkor rendben van.
Viszont ami vasút már ma is megvan, azt ne pusztítsák el! Ha szélsőséges anarchista lennék, azt mondanám, hogy megyek és felrobbantom például a települések bekötő utait, mert a vágányfelszedésnek ez a párja.:-)
"Ha olyan jó üzlet az üzemeltetése, csinálják meg maguk."
Nyugat-Európa tele van maszek és regionális vasúttársaságokkal. Nálunk is van már egy-két teherszállításra szakosodott vállalat, sőt papíron regionális vasút is. Valamiért nekik megéri (nem a hazai regionális vasutakról beszélek). Valóban sok ilyen kellene. De ehhez tartoznia kell egy környezetbarát szemléletnek és azzal harmonizáló szabályzórendszer is.
Amúgy pedig a regionalítás megcsúfolása, hogy a Coca dönti el a balassagyarmati regionális vasút vezetése helyett, hogy mi legyen a Ballassagyarmat-Ipolytarnóc és a Diójenő-Romhány vasútvonalakkal. Mint a régi "szép" időkben: az állam mindent jobban tud -helyetted is....