"Mit jelent, hogy NEM megy?"
Amíg megéri a Cargonak (bárki is legyen a tulajdonosa a következő években) kifizetni a pályahasználati díjat, mozdonyt, mozdonyvezetőt, tolatásvezetőt, addig megmarad a teherforgalom. Ehhez kell az is, hogy legyen fuvaroztató, aki az adott állomásokon rakodik.
A pályavasút szempontjából csak azt a szakaszt éri meg fenntartani, ahonnan bevétele (pályahasználati díj) van. Neki mindegy, hogy ki fizeti, SZESZA, Cargo, ÖBB, MMV, Floyd, stb... Azokon a szakaszokon, ahol senki sem fizet pályahasználati díjat, azokon a szakaszokon lesz bezárás előbb-utóbb.
Vannak olyan szakaszok, amelyeket muszály lesz fenntartani más okból (pl. Dunaújváros-Paks az erőmű miatt) ezekre az állam külön fog pénzt adni, hiszen állami érdekből történik.
A megmaradó szakaszokon a forgalom nagysága és a pályahasználók érdekérvényesítő képessége fogja meghatározni azt is, hogy milyen szinten történjen a fenntartás illetve az üzemeltetés. (pl. egyszerűsített forgalmi szolgálat bevezetése, rádiós forgalomirányítás bevezetése, sorompókezelés, pályasebbesség, biztberek fenntartása vagy leszerelése)