dunci70
2006.07.07
|
|
0 0
12956
|
Megkerestem a mai Békés Megyei hírlapból a vasútmegszüntetésekkel kapcsolatban megjelent véleményeket. Mint az várható volt a Vésztői polgármester (a Vasutas Települések Szövetségének elnöke) tiltakozik. Vésztő- Körösnagyharsány utasforgalma vajon mekkora?
Ahol majd nem dübörög vasparipa VÉLEMÉNYEK Többen meglepődtek, nem értik, s egyben ellenzik a lépést Munkatársainktól
Egyre többen kapják fel a fejüket a hírre, miszerint megyénkben öt vasútvonalat is megszüntet az illetékes minisztérium.
Vannak olyan vélemények, miszerint összekötő kapocs lehetett volna a jövőben Magyarország és Románia között a Mezőhegyes—Battonya vonal, az pedig tény, hogy Kisszénásról nincs a vasúttal párhuzamos — tehát rövid — út Kondorosra.
— Azért érthetetlen a számunkra ez a kormánydöntés, mert vésztői székhellyel nemrég alakult meg a Körös-vidék Térségi Vasút, igaz, kísérleti jelleggel — mondta Kaszai János, Vésztő polgármestere, aki egyben a Vasutas Települések Szövetsége (VTSZ) országos elnöke is. Mint kifejtette, ennek az lett volna a feladata, hogy felmérje, miként lehetne továbbra is működtetni a szárnyvonalakat. A Vésztő—Körösnagyharsány közti vonal megszüntetésével a 194 kilométeres térségi vasútból 32 kilométert vonnak ki a vasúti forgalomból.
— Ha a kormány nem várja meg a térségi vasút eredményeit, akkor nincs tovább értelme a kísérletezésnek. Abban bíztunk, Románia uniós tagságával esetleg újra megnyílhat számunkra a vasúti közlekedés Nagyvárad felé — fogalmazott Kaszai, aki kifejtette: a VTSZ rendkívüli gyűlést fog tartani.
— A faluban élőket több szempontból hátrányosan érinti a Murony—Békés vasútvonal megszüntetése — mondta Fekete Ferenc, Murony polgármestere. A községből többen a közeli városba járnak be dolgozni, mint ahogy sokan tanulnak ott. Pataki István, Békés polgármestere szerint a két település között már korábban is szünetelt egy ideig a vasúti kapcsolat, ám az autóbuszok jól pótolták a vonatokat.
|
|