Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12901

Vonalbeszámoló környékről:

 

147-es vonal Szentes-Orosháza: Idén januárban ünnepelte a 100. szülinapját, volt róla cikk az indóházban. Mikor megnyitották, akkor is kevés volt az utas rajta, ma a 17:55-kor beérkező vonaton kb 20-an voltak. A pálya száz év alatt alig változott /40 km/h-s tempó/, de a sinek csak négy millit koptak. Szentesiek kedvenc vonala.

Régen főleg a cukorrépás tehervonatforgalma volt a jelentős, manapság teherforgalma 0.

130-as vonal: Itt meg kell az egyik hozzászólót cáfolnom, Szentestől-Makóig mellékvonalnak számít /?!/. 2005 óta csak Szentesig jár a pesti gyors /7207 és 7208/, pedig anno öt éve napi két gyors volt Pest és Makó között.

Amúgy ha ezt a vonalat megszüntetik, akkor Szentesről hogyan látják el az Újszeged-Nagylak-Mezőhegyes vonalat szentesi szerelvényekkel?  A szerelvénymenetnek így Szentesről el kell mennie Orosházára, majd onnan le Nagylakra. Mivel a 130-as e szakasza és a 147-est lezárják, így óriási kerülőt kell tennie a szerelvénymenetnek. A többletgázolaj az nem pluszköltség? 

A 130 Szentes-Szolnok szakasza fővonal, de Pesten ez a rész is melléknek számít, mert évek óta nem akarják Nagytőke-Kunszentmárton közti szakaszt felújítani, pedig már egyszer ígérték. A vonal teherforgalma csak Szentes-Szolnok közt van, 70250 számon minden nap megy tehervonat, néha sajnos csak gépmenet a napi teher, bár most sok gabonás vagon indul Szentesről Szlovéniába. E szakasz illetve a 147-es másik fele szerencsére megmenekül.