looksharp Creative Commons License 2006.07.06 0 0 12852

Szegény taxxx nagyon elfáradt a szakmai döntéselőkészítésben, így most nincs ideje ide írni...

 

A lista eléggé szörnyű, de sztem most jön a java.
A jegyár-emelés elhalasztva?
Sztem minden fordítva csinálnak mint kellene vagy a józan ész gondolná.
Először meg kellene határozni, hogy hol milyen ellátásra van szükség (ezt csinálják majd 2008-tól).
Másodszor tarifaközösség (ez is 2008-2009) ezzel egybekötve díjszabási reform.
Utána jöhet a hálózatracionalizálás, akár vonalbezárás (most ezzel kezdik)
Így két-három évre kicsesznek az érintett mellékvonalakon utazókkal, mert ők mostantól +30%-ért utazhatnak majd Volán-tarifával. Jvaslat nekik: ha ketten összfognak, akkor már olcsóbb a személygépkocsi, mint a busz.

Egyébként ez a cél, mert a személygépjármű-közelekdésből nagyobb az állam bevétele. (igaz, a közvetett és közvetlen kiadása is... de azt majd csak 25-30 év múlva érizk meg, "utánam a vízözön").

 

Amúgy ha már a 37, 130 és 147a vonalakat berakták a listába, mehett volna :

146-os Kunszentmárton-Lakitelek része (napi utasforgalom 300 fő alatt!),

121-esÚjszeged-Mezőhegyes (itt sincs meg a vonatonkénti 25 főnél több, gyakran csúcsidőben sem!),

113-as Fehérgyarmaz-Zajta szakasz

114

117 Tiszalök-Polgár-Ohat-Puszakócs

142 Lajosmizse - Kecskemét (utas alig van)

125 Orosháza-Mezőhegyes
35 Mernye-Tab


Miért pont ezek maradak ki?