1. Ugyanaz. Mennyi a tehervonati forgalom ezeken a vonalakon?
2. Ezeket a vonalakat felújítgatni a "stratégiai céloknak" megfelelően kb. annyiba lenne, mint újat építeni helyette. Lásd Zala.
3. Szerintem pedig igaza van. A néhány vasútb.-n kívül az emberek általában A-ból B-be akarnak eljutni, nem vonatozni.
4. Igen. A vonat megáll egy településen általában 1-2 helyen. A busz 15 helyen. A busz elmegy azokba a falvakba is, amelyeket a vonat bölcsen kikerül. Ezeket a falvakat a vonalrókl felszabaduló buszokkal szolgálnád ki?
5. Istenem, ez a tél. Ez már csak ilyen. Hófúvásban minden vonat közlekedett ezeken a vonalakon késés nélkül.
6. Ha ott 2 pár Bz megy, akkor a 2 pár busz nem ugyanakkora kapacitás? Nem kötelező válaszolni. Nyíradony - Nagykálló; sirassuk, oké. Volt már türelmed végigutazni? Mennyi utas volt?
7. Ez hülyeség. A buszos társaságok se hülyék és megvannak az együttműködési lehetőségek.
8. Nem tartom alaposnak a kijelentésed. Szerintem a nagy párt és a kis párt nem szeretne az önkormányzati választásokon is helyzetben maradni? Nem kell válaszolni, biztosan nem gondoltak ebbe bele.
Nem szeretném a gyászhangulatot ünneprontóan feloldani, de szerintem egy kicsit az ott élő emberek fejével is kellene gondolkodni... valamint el lehetne filózgatni azon is, hogy az x mrd Ft-os megszorításokból miért pont ne a vasút vegye ki a részét...
Mielőtt bárki mocskolódna, hogy a pezsgős koccintás szünetében írtam ezt a szösszenetet, azt leállítanám. Alapvetően vasútpárti vagyok; de ésszerűen.