Pár dolog, amit a közelgő "reformokkal" kapcsolatban gondolok.
1. Nem tudom pontosan, mert senki sem mondja egyértelműen, még a döntéshozók se, hogy vasútvonalakat szüntetünk meg, vagy személyforgamat szüneteltetünk. Nagyon nem mindegy. És ezt kellene először eldönteni.
2. Vannak mellékvonalak, amelyeknek van stratégiai jelentősége, és itt nem katonai jelentőségre gondolok. Ebbe nagyon bele kellene gondolni, és nem 4-5 évre előre tekintve, hanem még tovább.
3. Nincs igaza a közlekedési miniszternek akkor, amikor azt mondja hogy tök mindegy az embernek hogy a busz viszi el, vagy a vonat A-ból B-be. Nem vagyunk droidok, van, akinek ez, van akinek az a jobb.
4. Helyeslem a párhuzamos busz/vonat viszonylatok felszámolását - a vasút javára. Az EU a vasútfejlesztéseket támogatja, a közutat nem annyira. Ehhez kapcsolódóan nem mellékes az a tény, hogy sok olyan helyen ahol van egy alacsony kihasználtságú mellékvonal, megfelelő utak nincsenek. Nem megfelelő út a másfél sáv széles, toldozott-foltozott valami. És nagyon sok ilyan van az országban.
5. Télen lesznek hetek, amikor az ország egyes részei el lesznek zárva a külvilágtól. A busz nem megy át a hórakáson, a vasút általában megoldja. A mellékvonalon nem kell váltót állítani, nincs ami beragadjon. Ebbe is bele kellene gondolni.
6. Délibáb, hogy majd a volán óránként járattat buszt oda, ahol most napi 3 pár Bz megy. Ugyanígy le fogja szarni azt a települést a volán is.
7. A megyerendszer megszűnésével együtt a volántársaságok vonalhálózatát is át kell alakítani. A volán járatai a megyehatárokon jellemzően visszafordulnak, a szomszédos kistérségek elszigetelődnek. A vasút még átmegy akár több megyén is.
8. Félek attól hogy nem kellően széles látókörű volt az előtervezés, amely során kijelölték a megszüntetendő vonalakat.
Szumma: Lesznek vonalak, amiket nem fogunk visszasírni. És lesznek olyanok, ahol súlyosan meg fogják bánni, hogy bezárták. És jelenleg attól tartok a leginkább, hogy több lesz az ilyen. Bár ne lenne igazam...