"Villanybézé"
Azt hangsúlyozom, hogy ha ma 160 ülőhelyen van 30 utas
*****
Igazad van, én is hasonlókat mértem a fővonali "személyvonatokon"
Bz elmondom miért nem megoldás:
A PHD díja ugyanúgy 500-600 Ft/km
állomáshasználati díjakat szintén fizetni kell.
Egyedül megtakarítható:
V43 vonatási GÜ díja ami 570 Ft/km cserébe a Bz 420 Ft/km.
Megtakarítás 150 Ft/km.
Ez pár vonalon OK, de ahol még 100-as 120-as pálya van pályakapacitást foglal egy 80-al "vánszorgó" Bz.
Én személyesen javasoltam a SZESZA-nak tavaly ezt.
Akkor kíséeleti jelleggel a Füzesabony-Miskolc viszonylaton 1 vonatpár ami a Miskolci Gépszekhez megy, a szerelvénymenetet megelőzendő, kivált egy villanyvonatású személyvonatot.
5057 sz vonat és a 5054 sz vonat.
Másik hátrány: Ha sokrészes a Bz akkor a pár állomásközös táblás megállóhelyen felszálló utas ingyen utazik 2-3 állomásközt, megállóközt.
Ez a Bz nem Iker Bz.
Átalakításához szintén pénzre van szükség.
Részben rontja az utaskényelmet a fővonalon, részben a 100 120 km/h szakaszokon nő a menetidő, egyes időpontokban kapacitást is szűkíti.
Késés esetén is gond van vele.
Bz gondja az hogy a többrészes szerelvénynél nehézkes a menetjegy ellenőrzés azaza a bevétel beszedése