Lényegi mondanivalót tekintve igen, és a következő hozzászólásoddal csak megerősítetted
Ne csúsztass.
Azt hangsúlyozom, hogy ha ma 160 ülőhelyen van 30 utas, az <20% kihasználtság. Ha őket beültejük a bözönkébe, az 60%, ami még szintén teljesen normális. Akit azonban hajszál választ el attól, hogy autóba üljön, vagy már van is neki, csak valami titkos oknál fogva vonatozik, az ekkor lelép. Nem mondhatod, hogy csökkent a színvonal, mert a kényelmes ülőhelyhez való joga senkinek sem került veszélybe. A "mindenkinek külön 4-es ülés"-program viszont szerintem pazarló, nem jogos igényeket tükröz.
Akik ilyen változás miatt elpártolnak a vasúttól, egyrészt thát nagyon-ngayon kevesen vannak, másrészt egy-két éven belül, más okból egyébként is megtennék. A fővonali személyvonatok utazóközönségének 95%-a viszont egyáltalán nem a négytengelyes, 40 éves vasúti kocsik iránti szimpátiája miatt marad meg a vonaton, hanem mert ez az elérhető közlekedési eszköz számára.
És még egyszer, hátha végre elolvasod: a Bzmot nem büntetés, a Bzmot a MÁV egy nagyon jól bevált, elnyűhetetlen járműve. A Bzmot adott vonaton történő alkalmazását nem presztízs-szempontok, meg vasútbarát-preferenciák kell meghatározzák, hanem az, hogy a jelentkező utazási igényeket optimálisan ki lehet-e vele elégíteni.