amicus Creative Commons License 2006.06.30 0 0 12574

A Bz-k milyen "értelmes" feladatot kaphatnának?

Saját számlálásaim alapján merem állítani, hogy a szóló Bzmot mindazon vonatokra tökéletesen elgendő, ahol jelenleg mozdony két kocsival (tehát legfeljebb 160 ülőhellyel, bringás rész esetén ez kevesebb) közlekedik. E vonatokon csúcsidőben kellhet egy mellék, csúcson kívül azonban nemhogy a a tele Bz-t jelentő 45-50, sokkal inkább 15-35 utas lézeng. Az energia-költségek különbsége még Szili és Bzmot összehasonlításnál is Bz-győzelmet jelez.

 

Ilyen vonalak különösen:

- 20 Fehérvár - Veszprém - Ajka

- 40, 41 különféle vonatai (nem minden vonat)

- 85

- 87a egyes vonatai (egyébként is a szilvásváradi Bz Füzesabonyba jár le tankolni)

- 89

- 120 (nem minden vonat)

- 140, 150, 155

 

A V43 + BDt problémakör az 1-es vonal Hh- Rajka szakaszán elsősorban úgy orvosolható, ha a 16-os vonal szerelvényeivel (szintén Bzmot) zsonglőrködünk inkább.

 

Az általam felsorolt (fő!)vonalakon a személyvonatokkal jelenleg is azok utaznak, akik szociális helyzetük miatt kényszerülnek vonatra, ez a réteg a büdös Bhv-ból egy szűkebb, de főszabály szerint tisztább Bzmot-ba áttereléskor nem fog rohanni az autókereskedőhöz.

 

Az, hogy a négytengelyes vasúti kocsi az utazási körülményeket tekintve veri a Bz-családot, a vasútbarátok kollektív tévedése. Aki ismeri a Dél-Dunántúl járműhelyzetét, annak ezt tudnia kellene.

Előzmény: vaskerék (12571)