Látom, könnyű kifogásokat találni:
1.) A messzebbről utazókat átszállásra kényszerítenéd.
Igen. Mindenkit a legközelebbi vasúti csomópontig vinnék busszal.
2.) Szarvas városban a vasútállomás igen hülye helyen van, a szarvasiakat is vagy gyaloglásra, vagy átszállásra kényszerítenéd.
Helyijárat.
3.) A jelenlegi 4 busz viszonylag jó időbeli lefedettséget ad, kb óránként mennek, mindenki azzal megy, amelyik a neki legjobb időben ér Budapestrte. A vonattal (mivel abból csak 1 lenne) ezt tönkretennéd.
Én azt láttam, hogy 4 reggel 5 és 8 között megy, kb. óránként. A délutáni két járat között csak 20 perc van!
Visszafelé hasonló a helyzet, csak fordítva. Nem másolnám be...
Ezt két vonatpár szerintem tökéletesen lefedi, ami természetesen indulhatna pl.Orosházáról. Akinek nem jó, mehet egyéb időpontokban, átszállással (l. két óránkénti ütemes menetrend).
4.) Nem mindenki Budapestre megy, van aki Kecskemétre, azt a vonattal elég nehéz elvinni.
Amerre nincs vonat, ott senki nem akarja bántani a buszt. Arra való. De ha nagyon akarjuk, buszutálóknak még egy átszállásos kapcsolat is megoldható.