A Volánok már most sürgetik, hogy kisebb falvak, illetve zsáktelepülések oldják meg maguk mikróbusszal, vagy személygépkocsival közlekedési gondjaikat. Erre éppen a közelmúltban volt példa a bezárt 62-es vonal mentén, ahol egy település pályázati pénzt nyert egy ilyen jármű beszerzésére, de tömeges mellékvonal bezárások esetén az ilyen igény drasztikusan megnő, amit az állam nem tud teljesíteni. Ez bizony elégedetlenséget fog az érintett településeken szülni...Szerintem
bármikor leaksztanak akár 200db kisbuszt is a kistelepulesek szamara, ha ezzel bezarhatnak 3300km vasutat...
Ha viszont a volannak ellehetetlenitik a tavolsagi forgalmat, akkor lesz eleg busza a falujarokra... nem is akarmilyen :)
Tulajdonkeppen valahol ugy erzem, azt kellene csinalni, hogy a varosok kozott fenntartani a vasutat, az osszes olyan faluban nem megallva, ahol az allomas tul messze van a falutol, es ezzel jobb menetidot elerni a potencialis penzt hozo helyeken. Valahogy ugy, ahogy a GySEV csinalja a gyorsvonataival a 8-ason. Vagyis ha ezek a
varostol varosig es nem vonal vegtol vonalvegig kozlekedo gyorsvonatok halozatot alkotnak (pl Komarom - Szekesfehervar helyett Gyor - Szekesfehervar), akkor ezekre mar ra lehetne hordani a falujaro buszokkal. Akar utemesen. hogy mondtatok: ahogy a 20-ason is eleg lenne a gyorsvonat... Szoval szerintem igy lehetne ertelme egy Gyor-Veszprem vonalnak is, vagy egy Eger - Debrecen vonalnak. Persze a gyorsvonat lehet meg attol csuklos Bz.
De jelenleg a vonat legfontosabb elonye a busszal szemben szerintem az, hogy halozatot alkot, es hosszu utak is tervezhetok vele, sokkal szabadabban, mint busszal (busznal ahol van is tavolsagi osszekottetes, ott jellemzoen napi egy-ket par).