Kedves taxxx.
Tegnap kissé elszabadultak az indulatok.
A "legelvetemültebb" vasútbarátok is tudták, hogy a jelenlegi mellékvonal hálózat nem tartható fenn egészében, azonban a 29 mellékvonal lefejezése kissé meghaladta sokunk ingerküszöbét. Nem erről volt szó. Nem ezt igérték pár hónapja...
Tudtam, hogy 8-10 kifáradt mellékvonalat helyből meg lehet szüntetni, de nem 29-et!
Leírtam, hogy ennyi vonal hirtelen bezárása éppen költségesebb megoldás lesz, mint évtizedes program alatti körültekintő megszüntetése, és kiváltása.
Amúgy a Volánoknak számára is meg lesz a böjtje a vonalbezárásnak, mert a "bohockodó" (Carpy de szereti ezt a szót) szoló Bz 4-5 utasáért nem fog egy Volán sem új járatot indítani, mert sem pénze, sem felesleges autóbusza nincsen rá.
A jelenlegi járatok kitérőivel pedig utasokat, és bevételt veszít a nagyobb menetidő miatt. A nővekvő kiadásaikat, és csökkenő bevételeiket az állam nem fogja pótolni.
Akkor bizony Carpynak nagyon fog főni a feje, de nem fogom sajnálni miatta...
A Volánok már most sürgetik, hogy kisebb falvak, illetve zsáktelepülések oldják meg maguk mikróbusszal, vagy személygépkocsival közlekedési gondjaikat. Erre éppen a közelmúltban volt példa a bezárt 62-es vonal mentén, ahol egy település pályázati pénzt nyert egy ilyen jármű beszerzésére, de tömeges mellékvonal bezárások esetén az ilyen igény drasztikusan megnő, amit az állam nem tud teljesíteni. Ez bizony elégedetlenséget fog az érintett településeken szülni...
Szomorú, hogy a liberális felfogás most a falvakból a városokba üzi a fiatalokat, mert az inaktív nyugdijasoknak nem kell közösségi közlekedés, elég ha kiviszik számukra a nyugdijjat... :-(