Krtek Creative Commons License 2006.06.30 0 0 12524

És vajon mért nincsenek a listában fővonali viszonylatok?

 

Ez nagyon időszerű és jogos kérdés.

Csak ehhez már el kellene gondolkozni.

 

Kedvenc példám: Fehérvár-Várpalota szakasz.

Most tervezgetik (a papír mindent kibír) a második vágány megépítését a 20m vastag tőzegen.

 

Tények:

Hodos miatt felugrott a teherforgalom. Tényleg.

Horvátország EU csatlakozása után visszaáll a 40/41-es vonalra. Az időérzékeny konténer, és Ro-La most is arra megy, megy, mert a kétszeri határátlépéssel is gyorsabb.

A személyvonatokon sokszor 8-10 fő van csak, V43+2-3 Bhv!

A 8-as utat lassan az említett szakaszon végig négysávosítják.

A vasút települést nem érint.

Az autóbusz felfűzi mindet.

 

Mi következik ebből?

 

Ha a helyi forgalmat autóbusz viszi (jelen állapot, csak el kellene ismerni), akkor már csak az egy-, kétóránkénti gyorsoknak kell menetvonalat biztosítani, és kapacitásbővítés nélkül kiszolgálhatóak a teherforgalmi igények. Felszabadul néhány szili és Bhv, jv, mv, stb.

 

Nem egy ilyen szakasz van ma egykor nagyobb forgalmat látott fővonalon.

Fel kellene végre ébredni, a dicső múlt fényezéséből nem lehet megélni.

Előzmény: Törölt nick (12456)