És vajon mért nincsenek a listában fővonali viszonylatok?
Ez nagyon időszerű és jogos kérdés.
Csak ehhez már el kellene gondolkozni.
Kedvenc példám: Fehérvár-Várpalota szakasz.
Most tervezgetik (a papír mindent kibír) a második vágány megépítését a 20m vastag tőzegen.
Tények:
Hodos miatt felugrott a teherforgalom. Tényleg.
Horvátország EU csatlakozása után visszaáll a 40/41-es vonalra. Az időérzékeny konténer, és Ro-La most is arra megy, megy, mert a kétszeri határátlépéssel is gyorsabb.
A személyvonatokon sokszor 8-10 fő van csak, V43+2-3 Bhv!
A 8-as utat lassan az említett szakaszon végig négysávosítják.
A vasút települést nem érint.
Az autóbusz felfűzi mindet.
Mi következik ebből?
Ha a helyi forgalmat autóbusz viszi (jelen állapot, csak el kellene ismerni), akkor már csak az egy-, kétóránkénti gyorsoknak kell menetvonalat biztosítani, és kapacitásbővítés nélkül kiszolgálhatóak a teherforgalmi igények. Felszabadul néhány szili és Bhv, jv, mv, stb.
Nem egy ilyen szakasz van ma egykor nagyobb forgalmat látott fővonalon.
Fel kellene végre ébredni, a dicső múlt fényezéséből nem lehet megélni.