kis59 Creative Commons License 2006.06.28 0 0 12438
Egy kicsit árnyaljuk.
A kitermelhető tartalékok valamelyest nőttek, de ezek már nem az olcsón kitermelhető kategória.
Minden esetre már nagyon közel van a leszálló ág. Sok múlik azon, hogy mennyire "pörög fel " a fejlődés a fejlődő országokban (Elsősorban Kína, India lép fel egyre erőteljesebben, mint nagyfogyasztó.). Mivel a műanyagipar számára létfontosságú nyersanyag, elsősorban onnét várható nagy nyomás a közlekedés más energiahordozóra történő átállítására.
Az olaj utáni dőszakra gondolva (kicsit sarkosan) újra lehet rendelni gőztárolós mozdonyt (gondolom ezt az iparvasutaknak szánják).
Nem tartom kizártnak, hogy a nem túl távoli jövőben újra fognak pöfögni gőzmozdonyok bizonyos hálózatokon. Persze nem a hagyományos értelemben. (Automatizált szénportüzelés, gőzturbina vagy egyedi gőzmotor, fedélzeti számítógép.)
Üdv:
F.
Előzmény: Törölt nick (12437)