takarito Creative Commons License 2006.06.27 0 0 1326

Mindig ezzel a szívvel hiszünk az igazságra felkiáltásal van baj.

 

Attól, hogy egy tévedésben szívből hiszünk és elfogadjuk szívből, hit által igaznak, nem fog igazsággá változni.

 

Mi az az igazi istenkép, krisztusi lét, teljesség, amelynek előírásait, vagy nézeteit ilyenkor követni kezdi a hívő hit által elfogadva a követésének a szabályait?

Mi az a bibliával megegyező, mégis egy másik gyülekezeti látástól eltérő igaznak minősített igazi istenkép, krisztusi lét, vagy teljesség?

Miért lehet szétválasztani az igazságot az igazságosságtól?

Milyen életeskedés az amit elválasztunk az élettől?

Minden biblikus istenkép, vagy krisztusi életről rajzolt teljességkép, amit a hívővel hit által fogadtatnak al korlátoznia kell ai Istennel és a Kriszusban való élet valódi megismerésének a lehetőségeit, mivel nem saját tapasztalatokból épül fel, hanem mások tapasztalataiból, hova tovább csak kétezer év távlatából visszanyúló személyek tapasztalataiból. Nem lehet jóllakni egy olyan sült csirkével, amelynek megevéséről egy kétezer éves beszámoló bizonyságot nyújt.

Csak olyankor válik tehát a sült csirkéről való bizonyságtételekben való hit fontossá, amikor a sült csirke megevésének lehetőségét eltávolították az éhes száj közeléből.

Minden biblikus, vagy megmagyarázott istenkép vagy krisztusban való életről való kép csak hit általi nézet, amíg az embernek nincsen meg a saját tapasztalata a dologról. Nem baj, hogy vannak ilyen hit által elfogadott nézetek, a baj az, hogy ha ezek által egységesíteni akarják mindenkinek a tapasztalatát Istenről és a Krisztus teljességében való életről, és korlátozni kezdik ezeknek a tapasztalatoknak az elérhetőségét. Pedig a tapasztalatok tudnák megadni a hit igazolását, ameddig a a tapasztalat nem igazolja a hitet, a hit mindaddig vakon elfogadott hit kell hogy maradjon.

 

De Isten, Krisztus benne van mindenkiben, hiszen ő általa élünk, mozgunk  és vagyunk. Ennélfogva az igazság és az élet, amire Jézus azt mondta én vagyok az igazság és az élet, tehát mindenkiben benne van. Olyan Igazságot teremteni, amely tehát ezektől a valódi élettől elkülönülve önmagában létezik, hamissá teszi az egész életet, hamissá teszi azt a Krisztust is aki mindenekben benne van. Ha pedig az igazság benne van minden élőben, akkor az igazságosság nem lehet más, mint ennek a cselekedetekben való kifejeződése. Elszakítva tehát az igazságosságot az igazságtól, amely természetesen nem a halál, hanem az élet kifejeződése kell hogy legyen, ugyanazt tesszük, mintha kétségbe vonnánk, hogy az alma az almafának a gyümölcse, a szőlő a szőlővessző gyümölcse.

Amiképpen Jézus azt mondja, hogy a jó cselekedet a jó fa gyümölcse, azonképpen igaz az is, hogy az igaz cselekedet az igazság gyümölcse.

Igaz az is, hogy a hamis cselekedet a hamisság gyümölcse, és hiába hisszük szívből azt, hogy igaz, attól még nem válik igaz cselekedetté.

 

A tanulság, kezdjünk el megtanulni különbséget tenni igaz és hamis között ahhoz, hogy ne szoruljunk másnak a kioktatására.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: vámmentes (1315)