ztarnagol Creative Commons License 2006.06.26 0 0 1321
 

Tisztelt Takarító!

 

 

Bár első ránézésre megint csak talányos a feladvány - s egyben csalafinta is - , azért erre is van magyarázat.

Szeretném elmondani egyébként, hogy a Bibliával mindent meg lehet magyarázni.

Azonban, ha ezt tenném lehet hogy nem követném a Messiást igazán. ( Markosz 4,33-34 )

Ezét ha megengedi ezt még feloldom Önnek, de aztán arra kérem Önt, hogy térjen meg.

Sőt!  Parancsolom.

 

Az egyszülött kifejezést a Bríth Hadasáh ( Új szerződés ) használja. Példul a Vidám Vasárnap tegnapi televíziós adásában is felolvasott két igehelyben.

Jóchanán ( János ) 1, 14

Jóchanán ( János ) 1, 18

 

Az Ön által a régi szerződés könyveiből említett elsőszülött ( bekór ) kifejezést Jiszráélre vonatkozóan több helyen olvashatjuk.

Több értelmezés lehetséges.

Egyrészt Jiszráél a Messiás elsőszülötte. Ezt támasztja alá, a Hóséa 11,1 Hóséa 12,4-5 ( Magyar vers-szedetben Hóséa 12,3-4 ) Születése előtt a régi ( földi apától kapott ) nevén Jaaqov az „Angyallal” való találkozását követően kapta a Jiszráél nevet.

Másodszor van olyan magyarázat is - melyet az eredeti szöveg is alátámaszt – miszerint a Fiamnak, a Fiam számára hívtam ki.

Harmadrészt – és talán ez a legmeggyőzőbb – elsőszülöttként nem a személyre, hanem a népre vonatkozik az elnevezés. Vagyis a 70 nemzet közé nem számolt Jiszráélre. 

Például a Smóth ( Mózes második könyve ) 4,22-23 – ban, mivel ott az Atya mondja Jiszráélre, hogy fiam.

 

Üdvözlettel:

Tarnagol Zahav

 

 

Előzmény: takarito (1294)