ztarnagol
2006.06.26
|
|
0 0
1321
|
Tisztelt Takarító!
Bár első ránézésre megint csak talányos a feladvány - s egyben csalafinta is - , azért erre is van magyarázat.
Szeretném elmondani egyébként, hogy a Bibliával mindent meg lehet magyarázni.
Azonban, ha ezt tenném lehet hogy nem követném a Messiást igazán. ( Markosz 4,33-34 )
Ezét ha megengedi ezt még feloldom Önnek, de aztán arra kérem Önt, hogy térjen meg.
Sőt! Parancsolom.
Az egyszülött kifejezést a Bríth Hadasáh ( Új szerződés ) használja. Példul a Vidám Vasárnap tegnapi televíziós adásában is felolvasott két igehelyben.
Jóchanán ( János ) 1, 14
Jóchanán ( János ) 1, 18
Az Ön által a régi szerződés könyveiből említett elsőszülött ( bekór ) kifejezést Jiszráélre vonatkozóan több helyen olvashatjuk.
Több értelmezés lehetséges.
Egyrészt Jiszráél a Messiás elsőszülötte. Ezt támasztja alá, a Hóséa 11,1 Hóséa 12,4-5 ( Magyar vers-szedetben Hóséa 12,3-4 ) Születése előtt a régi ( földi apától kapott ) nevén Jaaqov az „Angyallal” való találkozását követően kapta a Jiszráél nevet.
Másodszor van olyan magyarázat is - melyet az eredeti szöveg is alátámaszt – miszerint a Fiamnak, a Fiam számára hívtam ki.
Harmadrészt – és talán ez a legmeggyőzőbb – elsőszülöttként nem a személyre, hanem a népre vonatkozik az elnevezés. Vagyis a 70 nemzet közé nem számolt Jiszráélre.
Például a Smóth ( Mózes második könyve ) 4,22-23 – ban, mivel ott az Atya mondja Jiszráélre, hogy fiam.
Üdvözlettel:
Tarnagol Zahav
|
Előzmény: takarito (1294)
|
|