trains.hu Creative Commons License 2006.06.22 0 0 12308

Én azért bízom benne, hogy ha a vízfej (pl. a vezérigazgató tanácsadói) költsége nem lesz benne "az évi 4,5 - 6,5 milió forint per kilométer veszteségben" kicsit jobban fog kinézni a helyzet. Aztán: ha a Térségi Vasút vezetője lesz olyan bátor, hogy bevezesse a kalauz nélküli közlekedést, kirugdoshatja az összes zsebre dolgozó "jegyvizsgálót", bérelhet külső cégtől "szakszervezetmentes" embereket, ellenőröket, ugrásszerűen növekedne a bevétel. Ha nála van a költség, akkor megteheti azt is, hogy a pályakarbantartást külső cégtől rendeli meg. Bizony, a MÁV-os pályamesterek saját kft-jük képviseletében csodákra is képesek. És még sorolhatnám, de az ottaniak természetesen jobban tudják.

 

Biztos vagyok benne, hogy a Térségi Vasút nem zsákutca. Tisztán kell látni, gyorsan kell reagálni, felelősen kell tenni a vasútért: ez a nagyobb önállósággal meg fog valósulni. A vasút valószínűleg nem lesz nyereséges, a bevétel még a közvetlen költségeket sem fedezi, de ha a különbség mértéke jelentősen csökken, akkor területfejlesztési érdekből már érdemes lehet fenntartani a vonatközlekedést.

Előzmény: Törölt nick (12306)