cápaFeri Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3431

Hali Tschaby!

Hogy miért nem jó? Nincs két egyforma kútpisztoly kattanás terén sem és aszerint sem, hogy amit mutat a kút órája egy litert, az valóban egy litert jelentsen!:-)
Az, hogy a benzinszintjelző miként viselkedik, mindig az dönti el, hogy az érzékelő hol van elhelyezve a tankban. Régebbi autókban, ahol még nem volt ekkora késleltetése a műszernek, még azt is le tudtad tesztelni, hogy melyik oldalán van a tankban az érzékelő, ugyanis kanyarban rögtön reagált a mutató és attól függően, hogy merre kanyarodtál, akár 10 lityis különbséget is tudott mutatni. A mai autókban, mint a lacsiban is, már annyira késleltetve van a műszer, hogy nem extrém hosszú irányváltoztatási körülmények között relatív a pontos értéket mutatja, valahogy úgy, mintha "kevesebbszer venne mintát ugyanannyi időegység alatt", tehát két mintavétel között már rég újra egyenesben van az autó, nem kanyarodik, nem fékez, stb. A lámpa még a mutatónál is pontosabb műszer, ugyanis az "analóg jel" helyett itt már "digitális jelet" kapsz, vagyis vagy van áramkör és ég a lámpa, vagy nincs.
A módszered egész jónak tűnik, hasonlóan szoktam eddigi autóimban én is eljárni azzal a különbséggel, hogy csak egyszerűen egyenes úton megyek egy darabig. Akkor, ha már nem alszik el a lámpa tök sík terepen sem kb. két percnyi egyenletes haladás után sem, nullázok. Sokkal pontosabb értéket lehet így kapni annál még akkor is, ha ugyanarra a kútra járnál mindig. Tudnillik különböző hőmérsékleten, különböző áramlási sebességgel betöltött benzinnek teljesen mások a habzási szokásai, és a pisztolykattanás akkor történik, amikor eléri a pisztoly végét a nedvesség. Hogy az a nedvesség a gyors betöltésnél csak benzinhab, vagy lassú töltésnél maga a benzin, azt egyik pisztoly sem képes eldönteni, így liternyi eltérések lehetnek!

Előzmény: Tschaby (3423)