Amúgy buszok üzemeltetése miért lenne a vasút dolga?
Mert, bizonyos esetekben előnyös, illetve megfelelő ráhordást, átszállások biztosítását okozza, és házon belül, talán könnyebb az egyeztetés, mintha a Máv a Volán-nak próbál egyezkedni.
Saját megfigyelésem alapján van csatlakozás és átszállsi lehetőség könnyedén Győrben, Mosonmagyaróváron, Tatán, 30-as és a 70-es 80-as vonalak mentén.
80-as esetén
Gödőllő , Aszód , Tura, Hatvan, Vámosgyörk, Ludas, Kál-Kápolna, Füzesabony, Mezőkövesd, Mezőkeresztes Mezőnyárád, Nyékládháza, Hernádnémeti-Bőcs, Tiszalúc Rakamaz stb.
Fővonalra van ráhordás a busz részéről egyes helyeken csatlakozva a vonathoz.
Ha saját kézban Máv kézben lene, talán nyerességet termelne az a különálló MÁV-busz egység.
Másik haszna meg a ráhordás lenne a vasútra, így nagyobb utasszám és nagyobb bevétel lenne a vonalakon.