DJ. Bakter Creative Commons License 2006.06.21 0 0 12298

"(és térjünk vissza a tárgyhoz, elég volt az OFF buszokból)"

 

"színvonalas, használható, és a lehetőségek szerint gazdaságos közforgalmú közlekedést teremtsünk."

 

Ezt a két mondatot enyhén egymásnak ellentmondónak érzem. A gazdaságos közforgalmú közlekedésbe igenis beletartozik a busz is.

 

 

A másik dolog, hogy ezen a topicon mintha nagyon általánosságban lenne szó a mellékvonalak dolgairól. A fővonalak előnyeinek felsorakoztatásával szeretnénk a mellékvonalak indokoltságát alátámasztani. (mindig előjön a dugó, meg a környezetszennyezés - noha ilyenek csak a fővonalak mentén jellemzők, a mellékvonalak mentén nem annyira, sok esetben még akkor sem, ha minden utasért külön taxit küldenének)

 

Egy fővonal esetében (társadalmi szinten is) fontos lehet, hogy pl. reggel ne 3000 autóval jöjjenek be a bejárók Vác felől Budapestre, hanem legalább annyian vonattal, akik ezt potenciálisan vállalják, nekik az adott szolgáltás legalább ugyanolyan, mint az egyéni közlekedés, vagy esetleg előnyt jelent. Itt lehet szerepe a vonatsűrűségnek, utasvonzó képességnek. Itt igenis fontos, hogy pl. este, vagy más irreleváns időpontban is haza tudjon jutni a bérletes. Egy mondattal: itt érdemes és kell is emelni a színvonalat, hogy minél több utasnak legyen előnyös.

 

Egy mellékvonalon azonban más a helyzet. Azt hiszem a Topicon még Carpy is elismeri, hogy van olyan mellékvonal, ahol lehet (és talán kell is) kínálati menetrendet bevezetni, de ez nem azt jelenti, hogy minden mellékvonalon működik az a recept, amit a (12296)-ban leírtál, mert többe kerül a leves mint a hús. Lehet hogy némely magyar mellékvonal potenciálisan utazó 50-100 emberét nem is fontos vasúttal kiszolgálni, hanem lehet nyugodtan az egyéni közlekedés felé "terelni" -  aki pedig nem "terelődik" eléggé, azt pedig busszal elszállítani.

 

Sajnos az a baj, hogy nem minden vonalra ugyanaz a "recept" működik, tehát hiába álmodunk, az általánosságban leírt gondolatok nem sokat érnek (SZVSZ).

Előzmény: gumpy (12296)