Pál apostol hierarchiát megalapozó tanai:
1 Kor 12,28:
És pedig némelyeket rendelt az Isten az anyaszentegyházban elõször apostolokul, másodszor prófétákul, harmadszor tanítókul; azután csodatévõ erõket, aztán gyógyításnak ajándékait, gyámolokat, kormányokat, nyelvek nemeit
Efézus 4,11:
És Õ adott némelyeket apostolokul, némelyeket prófétákul, némelyeket evangyélistákul, némelyeket pedig pásztorokul és tanítókul:
Tim 3,1:
Igaz ez a beszéd: Ha valaki püspökséget kiván, jó dolgot kíván.
Tim 3,4-5:
Ki a maga házát jól eligazgatja, gyermekeit engedelmességben tartja, minden tisztességgel;
(Mert ha valaki az õ tulajdon házát nem tudja igazgatni, mimódon visel gondot az Isten egyházára?)
Teljesen mindegy hogy szolgálatnak vagy uralkodásnak nevezik a szervezetben megalapított fiunkciókat, ha annak tényleges feladata az igazgatás és a tagok engedelmességben tartása.
A hierarchia Pál apostolnál van lefektetve.
Athanasius püspök 367-ben kelt 39. számú húsvéti levelében felsorolja mind a 27 újszövetségi iratot, mint amelyeket kizárólagosan szabad használni az istentiszteleteken és az egyházi életben. Athanasiusnak ez a levele az újszövetségi kánon kialakulásának és lezárulásának dokumentuma. A niceai zsinaton valóban csak a hitviták egységesítésére törekedtek, de a hitviták eldöntésére szolgáló bizonyítékokat nyilván a már korábban is összeállított Codex Baroccio szolgáltatta, ami már megegyezett legnagyobb százalékban a mai Biblia írásaival. Vagy azt gondolod, hogy az írások figyelmen kívül hagyásával döntöttek a hitvallások egységesítésében?
Nem maga Athanasius volt aki az üldözéseket megkezdte, hanem a hitvallása volt az, amit el kellett a későbbiekben mindenkivel fogadtatni. Az utána jövő Theodosius
császár volt az, ki az ariánusoknak hadat üzent, és számkíivetettséggel sújtotta azokat a püspököket és papokat, akik a niceai hitvallást nem írták alá. Sőt ő volt az aki több számú hivatalos megszorító rendelkezéseket hozott az eretnekekekre. Sőt ezek után született meg az az érseki hatalom, amelyet már a legmagasabb fejedelemség fölé is tudtak helyezni, bár ebben a császár Thessalonikai mészárlásának bűnbánata sokat jelentett. A pogányság, a megrögzött bűnösök és eretnekség elleni harc korábban kiátkozásokkal innentől büntetésekkel élve történik. Ne mondd, hogy nem ez a szellem hozta el a tortúrák idejét. Már a zsinatok előtt tévúton járt, a zsinatok után már hatalma is volt érvényesíteni az akaratát
Csak nem azt gondolod, hogy ezek a korai püspökök és érsekek, az egyházi hatalom fejedelmei a Szent Szellem letéteményesei lettek volna és feljogosítva arra, hogy a nevében szentesítsenek és örökérvényűvé tegyenek olyan iratokat és hitvallásokat, amelyek ránézésre nincseneka Szent Szellemtől?