Állományjavító Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13082

Na a kedvedért, partibus omissis, holnap az egész fent lesz, csak azt ne mondd, hogy kiragadtam a szövekörnyezetből, persze hogy kiragadtam,, nem fogok négy nagy oldalt idemásolni. A konklúziója, a vége tehát, ismétlem, partibus omissis, ez:

 

Bibó:

 

"De ugyanakkor számításba kell vennünk annak a tisztázó hatását is, ha a külön zsidó öntudat vállalása és megszervezése számára tiszta és szabad lehetőségek jönnek létre."

 

Komoróczy:

 

AmIsraelChaj. "Él a zsidó nép". Ha a zsidók nép: akkor a diaszpórában: kisebbség. Ha van zsidó nép, zsidó nemzet, ha van Izrael, akkor a diaszpórában van zsidó nemzeti kisebbség.

 

Aki feledni akarja, feledtetni, eltüntetni zsidó származását...megteheti. Aki meg akarja őrizni a zsidó identitást, nem veheti támadásnak, ha nemcsak ő mondja magáról: "zsidó vagyok".

 

Aki meg akarja különböztetni magát, annak valami módon jeleznie kell...ez a jel határ lesz, de a társadalmi integráció éppen azt jelenti, hogy ez..nem szögesdrót, hanem sövény vagy függöny, név vagy gesztus.

 

A megjelölt határok különböző identitások között a társadalmi kényelmet és békességet szolgálják.... Minél erősebb és láthatóbb a zsidó identitás, annál erősebb maga a zsidóság és általában is annál könnyebb a társadalmi lét.

 

A zsidóság nép, mint minden nép, bizonyos anthropologiai, szociológaia, kulturális, nyelvi sajátosságokkal, ezek a sajátosságok - folyamatos változásokban - megmaradtak a diaszpórában is, megkülönböztetik/elválasztják más népektől, nincs ebben sem különös, sem rejteni való. A népi identitás elemeinek eloszlása igen különböző az egyes n épekben: igen eltérő szövetet adnak. Ezért vannak különböző népek, ezért nem olvadt fel a zsidó diaszpóra sem.

 

 

Előzmény: HitetlenTamaska (13072)