Franciaország nagyon urbanizált. Még a kis falvak is "nagyok" magyar szemmel. E mellett egymástól elég messze helyezkednek el, így vidéken alig van ingázás, az utasok szinte mindegyike alkalmi utas... Az ország mértani közepén - domborzati okokból - alig van lakos, és az utasok 50-80%-a turista...
A TGV hálózat teljes kiépülése után a lakosság 70%-át tuti "eléri"...
Az átlós vonatokat (Corail) egymás után nyírják ki. Szinte már nincs éjszakai vonat.
Viszont a vonatjegy jó a buszok többségére is, mert azok is az államvasúthoz tartoznak! Ezért van annyi busz a vasúti menetrendben. A busz útvonalak jelentős részén SOHA nem is volt vasútvonal! Ellenben legalább csatlakoznak a vonatokhoz és tényleg ráhordó jellegűek. Nem is csoda: aki Franciaországban (nem elővárosi) vasúton utazik, az bizony nem 50 km-re megy!
Az új csini-vili motorkocsik többsége fővonalakon jár. Mellékvonali járműnek "csupán" az a buborék mintájú, nagy ajtós motorkocsi számít - szerintem...
Tény, 2030 táján megint egyszerre kell beszerezni belőlük jópárat... Ám az még nagyon messze van és addig még sok víz lefolyik a Szajnán. Én minden esetre igyekszem júliusban minél többet vicinálisozni Franciaországban is!