takarito Creative Commons License 2006.06.16 0 0 1176

Messze menőkig meg tudlak érteni a sablonos szövegek használatától.

Viszont azért nem akarok eltérni pontosan Jézus tanításaitól, hogy észre lehessen venni, hogy ez nem egy újkeletű dolog, csak eddig sutba volt söpörve. Nem magamat akarom propagálni, nem én akarok elismerést magamnak, nem jöttem vallást alapítani. Egyszerűen Jézus tanításainak a megértéséről beszélek, amelyben sokkal több dolog fedezhető fel, ha a keresztény mázakat letöröljük a felszínéről.

Jézus sem vallást alapítani jött, ha a tanításait valaki megérti, láthatja, hogy az életbölcsesség alapjai vannak benne elhelyezve.

 

Pál apostolnak nagy felelőssége van a kereszténység eltérítő tevékenységében. Vélhetően nem szándékos félrevezetésre kell gondolni, de a tévedések mindenkit utólérhetnek, aki nem az igazság keresésére, megismerésére helyezi a hangsúlyt. Legyen az utcaseprő vagy apostol.

 

Mondod, hogy divatos ideafilozófia. Engem speciel nem hoz zavarba, hogy az igazságot egy régi tanítás, vagy egy újsütetű filozófus jelenti ki. Meg kell érteni hogy a szerző mit mond, és a tapasztalat bebizonyítja az igazságát vagy a tévedését.

 

 

A fenomenális jelzőket általában csúsztatás végett használják fel. Nem célom fenomenális jelzők használata. A szabadság vagy az igazság szót is szeretném a hétköznapi értelemben használni, fenomenális túlhajtások nélkül. Az igazságról sem állítottam semmilyen abszolút, felfoghatatlan vagy egyszemélyi misztikus valóságra utaló jelzőket. Lehetsz szabad vagy fogoly. Lehetsz igazságtalan vagy igaz valakivel. Ezeket a szavakat a hétköznapi életben is használjuk a dolgaink megértéséhez. Célom nem több.

 

 

 

Előzmény: Paleokrites (1175)