"Csak egy részlet, amin vita van: a vasútra is kijárni tudó villamos kérdése. Sok esetben, ha forgalomszervezési és forgalombiztonsági kérdések is megnyugtatóan megoldottak, lehet "rövidíteni" távokat. Pl. a 69-es vonaláról a belső és a külső körvasútról is megvalósítható "belépő pont", amellyel "expressz" bent lehet a járat a belvárosban, akár gyorsabban is, mint egy metró. Ugyanez igaz Káposztásmegyertől Rákoscsabáig, Érdtől Dunaharasztiig, stb."
A 28-asék vonalára nagyon jó volna becsatlakoztatni a vasutat a Józsefvárosi pu-nál. Szerintem a pesti külső kerületekről becsatlakozó, és egyébként fonódónak is tekinthető vasútvonalak behozazala a belvárosba ugynis az egyik legégetőbb probléma. Hiszen hatalmas területekről van itt szó, melyek számára egy jól eltalált tram-train megoldással átszállásmentes kapcsolatot lehetne teremteni. A József-Keleti párosból ugyebár négy irányba ágazik szét a vasút: 1. a ceglédi, melyen van egy kiágazás Gyál-Dabas felé 2. a miskolci vonal, melyen van egy kitérő Gyömrő irányába. Ezek becsatlakoztatásával az összes pesti szent, és rákos, kőbánya (a pesti oldal területének mint1 egy felét teszik ki összesen!) közelebb kerülne a központhoz. Gulyás úr ugyebár kimutatta, hogy az agglomerációs forgalom jelentéktelen, "a fővárosi utazások 95%-a a városhatárt nem lépi át", csakhogy Budapest a saját agglomerációját is igen nagy részben integrálja, ld. rákosok-szentek, stb., s ha azokat nem számítjuk hozzá az ún. belső forgalomhoz, akkor már más képet kapunk. S mellesleg a Rákosok messzebb vannak a központtól, mint a szintén agglomerációnak tekintett Budaörs...
Persze kérdés, hogy amennyiben ezt is rá akarjuk terhelni a Rákóczi útra, az képes lesz e a feladattal megbirkózni. Ezért támogatom az M4+-ot, bár a nyomvonal helyességéről nem vagyok ott sem teljesen meggyőződve.
"A Hüvi-Rák ügyben Budáról érintett az 56-os villamos és a busz is, a 18/118-as villamos, az 5-ös busz(!) és a 78-as is; Pestről a 28-as, 37-es és a zombított 36-os, valamint a vasút Rákoskeresztúrig mindenképpen. Ebből viszont az következik, hogy több, egymást ütő megoldás képzelhető el."
Ha belegondolunk, végülis az 56-ost is fel lehetne használni a topik témájában. A Moszkva téren ketté lehetne választani, az egyik ág mehetne a 61-esen a Móriczra, a másik pedig a 44A-n Újpalotára. Ez egy baromi hosszú vonal lenne, de megfelelő lámpahangolással szerintem kivitelezhető. A baj ezzel az, hogy valamelyes ritkulást okozna a 61-esen, hiszen az 56-os ma 3-4 percenként jár csúcsban, és a 44A-ra elég a 6-8 perc, de a 61-esre...