Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.06.12 0 0 618
Megpróbálok egy "lépésről lépésre" forgatókönyvet leírni:

1) Rájönnek a Zilletékesek, hogy Újpalotára kell a kötöttpálya.

2) Összeülnek, rájönnek, hogy a metró, az nem lesz belátható időn belül kint. Metróval közös üzem lehetetlen, erről a mostani terv gondoskodott. Bosnyákig "ráhordó" vonalat éppen lehet kreálni sok pénzért, még éppen a hálózatba is be lehet kötni. Ha a metrócska is elér odáig, akkor lehet székben hátradőlni, majd az utasok átszállnak.

3) Abban az esetben, ha a metrócska a Bosnyákig se ér ki, mert elvitte a reform, még nem lehet vége a Zülésnek, akkor mégiscsak kell a Thökölyre is vágány. Akkor ugye megtalálják a Keletit, mint végpontot.

4) Tegyük fel, hogy ezen a ponton csoda történik! Feláll egy meggyőzőképességgel bőven megáldott úriember és elmagyarázza, hogy ha már úgy is tervegetik a Rákóczin "majd valamikor" a felszíni pályát újra, hát akkor miért ne most? Ezzel eljutunk legalább a Blaháig, de inkább a Ferenciek teréig.

(Utóbbinál indulhatna meg az új 44-es a belvárosból Újpalotára, illetve a 24-es tovább a 67-es vonalán.)

5) Tegyük fel, hogy meggyőzőképes emberünket nem vitték el kényszerzubbonyban politikai továbbképzésre! Ekkor azt fogja javasolni, hogy menjen átal a Dunán az a vonal, ha mán' ott van!

(Az újpalotai vonal itt megosztható, de érdemes figyelembe venni, hogy ezzel a Hűvösvölgy -- Kőbánya és majd Rákoskeresztúr tengely is kinyílik, a viszonylat és terhelésleosztást erre figyelemmel kell megoldani.)

6) A "Nem fér be a Bartók Bélára" emlékbizottság vezetősége szót kér és röpke 14 órás váltott stafétás beszédfolyamban ecsetelik a rákóczi úti tengely káros következményeit.

7) Meggyőzőképes emberünk bajba kerül, mert ugyan erre is volna megoldása, de az már a Karolina terv lenne. :) Ami azzal járna, hogy a 7-es család _összes_ tagja kiváltható lenne környezetbarát módon, nem lennének plusz átszállások, új hálózati kapcsolatok viszont igen és nem is lenne igazán lassú. De hogyan adja ezt elő, amikor a második napirendi pont az lenne, hogy "hogyan szerezzünk utast a félbemaradt metróvonal üzemelő szakaszára?"...

/a/

PS: Nem én vagyok az a bizonyos meggyőzőképes ember, mert ha az lennék, okafogyott lenne ez a topic már pár éve... :(