Sziasztok márkatársak!
Saját tapasztalataim néhány témában:
-Olaj: - szerintem fölösleges a szintetikus olaj a boxerekbe, megfelelő az ásványi vagy a részszintetikus is. Nálam minden esetben kevesebbet fogyasztott az ásványiból. Az olajfogyás függött a motorhasználattól. Ha jobban hajtottam, jobban fogyott, de 2 olajcsere között nekem nem nagyon evett többet 1 liternél. Igaz, hogy mostanra már lenyugodtam és nem gyilkolom az éppen aktuális gépeimet.
Véleményem szerint sem kell bele kifejezetten mkp-olaj a száraz kuplung miatt, én is használok gk-olajat és semmi gond. Néhány gk-motorja is simán pörög annyit, mint az én boxerem.
-Füstölés: - való igaz, a K-modellek szinte kötelező jelleggel füstölögtek oldalsztenderes parkolás után, de én a boxereknél is tapasztaltam hasonlót. Ezért én csak rövid ideig hagyom az oldaltámaszon a gépet, általában addig, amíg leszállok róla. Aztán felállítom a bakra. Akár hülyeség, akár nem, mivel gondot nem okoz és könnyen megy, így megteszem.
-Kipufogó elszíneződése: - az enyéim is mindig elszíneződtek. Eleinte én is azt hittem, hogy ez egyértelmű jele a kíméletlen használatnak, de aztán megadatott, hogy megtapasztaljam új motornál is. Nagyon kíméletes kezdés után már másnap elkezdődött színeződni, 5-600 km után tök lila volt, anélkül, hogy meghajtottam volna rendesen a mocit. Valószínűleg a könyök anyaga és vastagsága a ludas. Engem már nem zavar és nem nézek ferde szemmel másokéra sem. Vannak, akik egyenesen irígylik a színpompát. Állítólag rövid távon specko polírral orvosolható.
-Tankvédő: - a karcok persze engem is idegesítenek. Én 99-ben láttam először Bagster tankvédőt Franciaországban. Minden 2. motoron az volt. (ott gyártják)
Megtetszett. Be is szereztem. A védelemben nem csalódtam, a külcsínnel meg voltam elégedve. Tény, hogy az eredeti fényezés szebb, de sajna hosszú távon nem marad sértetlen. Egyszerű, sportmotorokon megszokott tankpadot is próbáltam eleinte.
Nem tetszett. Egy idó után fel akart válni és kis felületen óvott. Lemondtam róla.
Az átlátszó fóliát meg sem próbáltam. Nem láttam még olyat, amit a speciális görbületű tankra nagy felületen egyben szépen felraktak volna, ráncosan meg igénytelen, rusnya dolog és szerintem egy erős csatt ugyanúgy átütheti, mintha ott sem lenne. (ez utóbbiról nincs tapasztalatom).
A Bagster belső felülete nem kemény, nem karcol és ha passzentosan van feltéve, bnem sok szennyeződés jut alá. Persze némi por bejuthat alá és a tank közé és ez karcolhat, de nekem több év alatt sem fordult még elő. Én a szezon közepén egyszer leveszem és biztos, ami biztos alapon azért teljesen portalanítok. Ez eddig elegendő volt. Terepen meg nem nagyon használtam a gépeimet, inkább országúti túrás vagyok.
Egyet azért utálok a Bagsterben is. Ez pedig a tanktáskája. Nem csinálnak tipus-specifikus darabokat, hanem a választható 6-8 fajtából kell valamelyiket használnod.
Egyiket sem az adott tipushoz alakították ki, így a GS-nél rohadt bénán áll. (lentebb látható egy képen). Nem veszik figyelembe a tank formáját, így tök ferdén áll és a nagyobb emeletes táskák szinte (ki)használhatatlanok.
Ettől függetlenűl nekem a mostani gépemen is van ilyen tankvédő és már a következő gépemre is előre megvettem.
Mivel ezek saját tapasztalatok, akár más igazság is elképzelhető.