Nemo Creative Commons License 2006.06.08 0 0 1083

Sem a premisszákat nem támadtad, sem a következtetést mint logikai lépést nem cáfoltad, csupán a levont következményt próbáltad ellehetetleníteni. És itt sem értél el semmit:

 

"A törvény sehol nem parancsolta meg, hogy szeresd a Jézus Krisztust." - De igen, és többet is. "Prófétát támaszt nektek az Úr ...  azt hallgassátok." Ez a próféta nem más, mint Jézus. És a zsoltár szerint (amit gyakran törvényként idéznek), "csókoljátok a Fiút," és ez ősidőktől fogva érvényes olvasat volt, bár sokan próbálták máshogy értelmezni. Aztán meg Jézus maga mondta: ha Mózesnek hinnétek, akkor nekem is hinnétek, mert rólam írt ő. És ismét: "Ha az Isten volna a ti atyátok, szeretnétek engem". "Aki nem tiszteli a Fiút, nem tiszteli az Atyát, a ki elküldte őt."

 

"Jézus sehol nem mondja, hogy a törvény betartása hozzá vezérli az embert." Ezt azonban Pál sem mondja, tehát a levegőt cáfolod. De legalább alkalmat adtál arra, hogy figyelmedbe ajánljam Pál saját gondolatainak előítélet-mentes olvasását.

 

3. "Szeretetet nem lehet parancsra cselekedni, még ha Istent kell is szeretni." - Ezek szerint a "Szeresd az Urat, a te Istenedet," vagyis a törvény nagy parancsolata valami elvi lehetetlenséget foglal magában. Bravó. (Hogy az ember képtelen rá, az nem elvi, hanem gyakorlati lehetetlenség.)

 

"Ezzel párhuzamosan viszont, parancsszerűen szeretve, félve a törvény büntetésétől lehet azt mutatni, mintha szeretné a kötelezett félt. Lásd keresztény képmutatás." - Miért éppen keresztény? A parancsolat erejével már a zsidóknak is elébük adatott a szeretetparancs - te mégis a keresztényeken köszörülöd a nyelved ezen ürüggyel.

 

"A szeretet törvény (elválaszthatatlan a büntetéstől) általi megparancsolása tehát képmutatást szül. Mégpedig a büntetéstől való félelem, a megfélemlítés által." - Ez igaz, de csak azért, mert a bűnös emberi természet képtelen arra, hogy Istent mindenek felett szeresse. Kezded végre felfogni Pál igazi szándékát.

 

"A törvény nem szül szeretetet, mégha parancsba is adja. Viszont félelmet igen." - És éppen ezáltal vezérel Krisztushoz. Ha elolvasod Pált, ő sem mond mást.

 

"Maga Pál is kijelenti, ha a törvény képes lenne megeleveníteni, törvényből lenne az igazság. Tehát képtelen a törvény Krisztushoz vezérelni." - Tévedés. A törvény egymaga csakugyan képtelen megigazítani, de Krisztus, akihez vezérel, igenis képes. Egyszerű különbségtétel ez, de fő argumentumod kicsorbul rajta.

Előzmény: takarito (1080)