Na ez a másik, amit rohadtul nem értek az Ep1-ben; miért egy stand alone cuccként nyomták ki, kvázi megduplázva a méretét? Azt hittem, olyan lesz, mint egy mod, a már a gépen levő Source engine-t fogja használni, csak lejön egy darab .gcf, amiben benne van a content az Ep1-hez. Akinek nincs meg a HL2, az aligha fogja megvenni önmagában a folytatásnak tekinthető Ep1-et, akinek meg igen, annak a gépén már úgyis ott van az engine meg minden egyéb, folyamatosan update-elve (a HDR, meg az összes ilyen cucc benne van magában a Source-ban, a mod dolga, hogy tartalmazzon olyan content-et, ami a HDR-nek kell; a HDR, meg az a speciális 3D textúrázás ugyanis alapvetően a contenten dől el, ha benne vannak a HDR-hez szükséges plusz adatok, akkor úgy jeleníti meg a Source, ha meg nincsenek, akkor hagyományos rendereléssel).
(Az is fura, bár ez féloff, hogy hogy a fenébe van az, hogy a HL2-höz tartozó összes cucc, .gcf, mifene, csak kb 800 mega, míg pl. a CS:S local content-je 1.3GB, pedig abban mi van; pár tucat player/fegyver modell, meg kb ugyanennyi, elég limitált méretű map. Hogy lehet, hogy helyigényben majdnem 2x akkora, mint tartalomban sokkal nagyobb HL2?)