cápaFeri Creative Commons License 2006.06.04 0 0 3168

Hali!

Így láttatlanban eléggé nehéz megmondani, de általában dugattyúprobléma szokott lenni. Volt már fékbetétcseréd?

Nekem a BX-en volt ilyen jelenség. A nyikorgó hangot a féktárcsához állandóan hozzáérő betét adja, aminek az a következménye, hogy a betét beég, a felülete felüvegesedik, kemény lesz és csökken a fékhatás, valamint hamar elfogy a betét.

Legtöbbször az ilyen nem rendesen visszahúzódó fékdugattyú kiváltó oka, hogy sérül a körülötte lévő tömítés és bejut a nedvesség, ami korróziót okoz és a rozsdától megszorul. A másik gyakori ok, hogy amikor elfogy a fékbetét, akkor a dugattyú kinyomódott állapotban van. Betétcserénél illik a dugattyúkat megjáratni, ugyanis ha jó is a tömítés, még előfordulhat, hogy a kis párhuzamos felület miatt a dugattyú és a dugattyúház között kissé ferdén kopik ki a dugattyúház falában, ezért szorul. Nem tudom, hogy az autódon milyen a fékszerkezet, de előfordulnak olyanok, ahol nem csak egyszerűen visszanyomni kell a dugattyút, hanem esetleg mint a menetet, tekerni is kell, hogy visszamenjen. Némelyiknél az sem mindegy, hogy hogyan áll a dugattyú, ugyanis be van jelölve egy vagy két vonással, melyik felének kell a légtelenítő szelep felé állnia helyesen.

Száz szónak is egy a vége: mindenképp menj el szakemberhez, a féket nem illik, sőt TILOS házilag javítani!!!! 

Előzmény: zénó1 (3164)