takarito Creative Commons License 2006.06.02 0 0 1018

Inkább tűnik úgy, hogy Isten nem is bocsátja meg a bűneinket, amíg mi meg nem bocsátunk az ellenünk vétkező embereknek

 

Úgy van. Ez a helyes irányvonal. Tehát teljesen felesleges az engesztelő áldozat.

 

Nem varrom rád a tízparancsolat törvényként való kezelését. Csak tudod aki úgy védi a törvény betöltését, ahogy a keresztények én azokról beszélek.

 

Ha Jézusnak be kellett volna teljesíteni a Tórát, akkor milyen törvényben előírt engesztelő áldozatokat végzett vagy végeztetett ami előtt megbocsátott?

 

A gondolat és ciráda között mindig van összefüggés. Ha nem közlöm világosan kérdezz csak rá.

 

Keresztelő János nem az áldozat miatt hivatkozott bárányként Jézusra, hanem a szelídség és ártatlanság jelképeként. Így említi meg az ószövetség is.

Ésaiás 40,11:

Mint pásztor, nyáját úgy legelteti, karjára gyûjti a bárányokat és ölében hordozza, a szoptatósokat szelíden vezeti.

vagy amikor Jézus a juhok pásztoraként azonosítja magát. Ott sem áldozatként tünteti fel a bárányokat.

Sőt maga János is később ismét bárányként hívja Jézust, a tanítványok előtt, de ezzel nem a bárány áldozati jellegét kívánta hanoztatni.

 

Bocsánat én sem személyeskedni kívánok.

Az értetlenség azonban minden kor legnagyobb problémája. Az eredmény az igazság és a hamisság összezavarása. A félreértések, a tévedések, a rossz igemagyarázatok, a szándékos félrevezetések az élet minden területét átitatják, nem csak a vallás vagy a Biblia területeit. Vannak keresztény írásmagyarázók akik a gondolkodást és az értelmet kifejezetten tetves ellenállásnak hívják, isten ellen való lázadásnak. De ők még nem tudják, hogy ha Isten akaratát meg akarják cselekedeni nem fog menni, ha folyamatosan félreértik.

 

 

Előzmény: Domestos (1017)