Lukács gondolom tisztességes kutatómunkával végezte az evangéliumának az összeállítását. Ennyiben én kifejezetten méltányolom a munkásságát. Speciel megkérdőjelezem, hogy ő lett volna az a Lukács, akire Pál néha hivatkozik. Ennek maga az evangélium ellene mond. Minimum tesz bele Pált igazoló elveket, ha ismerte volna közelebbről, hiszen az evangélium maga jóval Pál halála után lett lejegyezve.
A törvényt a zsidók persze, hogy tovább vitték, de Keresztelő Jánostól fogva már nem az Isten szövetségének a részeként működött, hanem a zsidók büntető törvénykönyveként, vagy annak alapjaként. Sőt a Jézust el nem fogadók között továbbvitt vallásként is funkcionált. A lényeg benne, hogy emberi erőlködésre változott, mint bármilyen ország büntető törvénykönyve.
Ha ma valaki megszegi a Tórát, nem az Isten bünteti meg, hanem a zsidó vezetés vagy vallási hatalom.
Jójó. Persze hogy Isten Országa emberekből áll, de olyanokból, akikben van szeretet. Reméltem nem kell bővebben kifejtenem, de most megtettem.
Jézus tehát új tanítást hozott, ami az evangélium. Az evangélium nem vallás, hanem életbölcsesség. Az élet, az ember, az Isten igazságainak a megértéséhez már nem a Tórát használja fel mérőzsinórként, annál jóval rugalmasabb. Viszont az életünkben keletkező igazságtalanságokra és gonoszságokra kifejezetten tud megoldást javasolni, nem úgy persze ahogy a keresztények gondolják.
Megtérést hirdet, tehát életünk megváltoztatását egy olyan módon amely kivezet bennünket abból az állapotból, amelyben korábban mi magunk okoztunk szenvedést és bánatot atyánkfiainknak. Ha rájövünk arra a folyamatra, amelyben a saját tudatlanságunk, tévedéseink és vakhiteink, azaz igazságtalanságaink összeütközéseket teremtenek atyánkfiaival, amelynek az eredménye szenvedések és bánat okozása, akkor nyilvánvalóvá válik a megoldás, el kell kezdenünk keresnünk az igazságot.
Nem lehet más fontosabb az igazság keresésénél, ezt Jézus nyomatékosan megerősíti. Ha más fontosabbá válik, akkor óhatatlanul fennmaradnak téveszméink, hamis hiteink, és félreértéseink továbbra is a problémákat fogják létrehozni mások és a magunk életében. Az igazság keresése azonban eredménytelen marad, ha nem akarjuk megérteni. Jézus is sokszor problémázott tanítványainak értetlenségével, de azért mindig megmagyarázta mondanivalóit nekik.
Jézus tanítványságot hirdet, akiknek a Mestere nem lehet földi. Mindnyájan Istentől tanítottak lesznek. Erre elküldte az Igazság Lelkét, akire azt mondja elvezérel bennünket minden igazságra. Képtelen azonban bárkit is vezérelni aki ragaszkodik saját tévedéseihez, meggondolás nélkül elfogadott nézeteihez, világ- vagy biblia- magyarázatához. Képtelen vezérelni bárkit, aki gondolkodás és a saját igazságkeresése helyett (bibliai, írásos, egyéb) tekintélyektől, elöljáróktól, tiszteletesektől akarja átvenni az igazság ismeretét. Nem átvenni kell az igazságot, hanem magunknak kell megtanulni igazságosaknak lenni. Ehhez kell megtanulnunk különbséget tenni igaz és hamis között, ehhez tud segíséget nyújtani Isten.
Jézus tanítása nem kereszténység, hanem élet. Csakhogy kevesen értették meg. Megoldás, amit ha elutasítunk megmaradnak a problémáink és szenvedéseink.
Akik pedig megértették, azokat kirekesztette a kereszténység, elzavarták, de még rosszabb eseteket is ismerünk.
Az örök élet és a feltámadás pedig Jézus bónusza.