A bűbocsánat hogyne volna fölösleges, ha már egyszer valaki kifizette helyetted a váltságdíjat. Gondolod juszt is megbüntet? Vagy még sincs kifizetve? Vagyis hiábavaló az áldozat?
Példádból is látszik, hogy a törvény előírásait igenis kikerülte Jézus. Hiába akarják a keresztények a törvényeskedést ráhúzni. Ugyanis a törvény valóban előírta az áldozatokat, de Jézus soha senkitől sem fogadott el semmilyen áldozatot, amikor megbocsátotta a bűneit. Sőt nyilatkozott is afelől, hogy ha tudnánk, hogy ő irgalmasságot akar és nem áldozatokat, akkor nem kárhoztatnánk halálra az ártatlanokat. Máté 12,7.
Mert a szombatnak is Ura az embernek Fia. (Vagyis a törvényen is van hatalma változtatni az embernek)
Pontosan ott folytatódik a törvényeskedés, ahol megköveteli a kereszténység a tízparancsolat törvényként való kezelését. Ha ezt sikerül a kereszténnyel elfogadtatni, akkor jöhet az áldozat törvény által előírt része. NEM kellett Jézusnak beteljesítenie az áldozati előírásokat a megbocsátáshoz. Elegendő volt, hogy megszánja a vétkest. Tisztelettel.
Pál apostolt nem szapulom, de a tanításait folyamatosan bírálnom kell, hiszen a keresztények folyamatosan Pál tévedéseit hozzák elém, még ha nem is említik meg a nevét.
Szóban forgó evangéliumi idézet NEM HIVATKOZIK az engesztelő áldozat szükségességére. Jézus nem Pál apostoli módon veszi el a világ bűneit, ahogy a keresztényekbe bele van oltva. Úgy veszi el, hogy leadja (már leadta) a tanítását a megtérésről (ami életünk megváltoztatását jelenti) amelyet ha megtartunk (tehát megcselekszünk) kiveszik minden igazságtalanság és gonoszság a földről.
Visszatérve az örök élethez és feltételeihez. Az örök élethez egész biztos nem az kell, hogy elfogadod, aztán éled tovább az igazságtalanságaidat is gonoszságaidat.
Hogy akarsz úgy örökké élni, hogy másoknak állandóan terhet jelentesz és szenvedést okozol nekik az értetlenségeddel? Akinek pedig megváltozik az élete a szabadság és az igazság felé, Jézus szinta azt mondja ki hogy annak örök élete van.
Igen beszél Jézus a romlott fáról és valóban választhatsz szerinte az örök élet és a gyehenna között. Ha ugyanis nincsen benned szeretet és igazságosság, mi értelme oda kerülnöd azok közé, akikben van?