Csak mégegy dolog: tényleg megéri az 1.8-ast választani? Tud annyival többet az a motor, mint az 1.6-os? Mert csak a motor miatt elég húzós az a kb. 450.000 HUF felár!
Nehezet kérdezel, ha csak az árkülönbözetet nézed, akkor egyértelműen nemleges a válasz...
Mindenkinek saját lehetősége, tehetősége szerint köll döntenie. Amennyiben lett volna 2000-es gép, akkor abba invesztálunk, nem volt/van, igy maradt ez. Abban jobban kihasználható lett volna az 1.6, 2.0 közötti teljesítménykülönbség.
Ami jelenleg szinte biztos; ’csak’ cca: 30 kilóval nagyobb tömeget mozgat az 1.8-as moci, tehát köll, hogy legyen erőtartalék az 1.6-os hoz képest. Az igazság az, hogy 1.6 kombiban gondolkodtunk végig, s csak a női hóbortnak köszönhető, hogy 1.8 lett a vége :))
Megéri-e az árkülönbözet? Több fórumon olvastam, hogy sokan panaszkodnak a relatív magas fogyasztásra. Nem egy helyen 10, 11, sőt 12 lityi feletti fogyasztásokról regélnek /ami számunkra hihetetlen/ még 1.4 moci esetében is. Tudom, emberfüggő is a dolog...
De! Talán hasonló súlyú tömeget, nagyobb teljesítményű motorral, alacsonyabb árért mozgathatunk..., valamennyi térülhet az árkülönbözetből, a tankolások alkalmával...
Nálunk egyszer volt csak /télen/ 10 feletti az átlagfogyi. Alább olvasható, hogy hol tartunk most össz-átlagfogyiban, pedig ma már -a lehetőségekhez képest- inkább 140 az utazósebesség, mint 90. Ennek ellenére az elmúlt évtized/ek/ben -s főleg az elmúlt néhány évben!!- megtanultunk lassan, türelmesen, körültekintően gurulni is!
Naponta próbálkoznak kihívók letolni az útról, eleddig tán 3-4 alkalommal ugrasztottuk meg a ménest, s integettünk távolodva az okostojásoknak. Ma már nincs mit bizonyítani senkinek, mi tisztában vagyunk az alattunk lévő lehetőséggel, és pont... Nekünk nem hiányzik a balesetközeli helyzet, inkább lehúzodunk... S pesten is, ahogy öregapám mondaná: “Szép dolog az elsöbbség, de mégszebb ha megadják, mert az igazságoddal sorban állhatsz a biztosítónál és a szervízben is"...
Valszeg a nagyobb teljesítménynek is köze lehet ahhoz, hogy már több alkalommal sikerült kiugrani kényes helyzet/ek/ből... Ez persze csak feltételezés, de ki tudja...
No és a plussz: családi hosszabb-rövidebb kiruccanások alkalmával, a sok és néha súlyosnak, nagyméretűnek mondható motyót könnyebb bepakolni, tetőn bicajokat szállítani egyszerűbb, külöbösebb erőlködés nélkül a kombi vitelben...
Szóval: Neked köll döntened, ám igy jelenleg elmondható, hogy mi is egy kicsit kilógunk a listasorból ;o))))...
Sorry a kisregény miatt...
Novi >;-))