takarito Creative Commons License 2006.05.25 0 0 870

Nem én nem értem Pált, hanem te nem érted, amit én mondok.

 

Azt pedig egyszer már körbejártuk, hogy az embernek csak egy teste van, nincs olyan megkülönböztetés, hogy fizikai meg nem fizikai a bibliában, ez a fajta kettéosztás az ezoterikusok sajátja, még Pál sem osztja "ketté". És folyamatosan átsiklasz azon az egyszerű kijelentésén Pálnak, hogy a bűnt a testben kárhoztatja és nem a testen kívül.

 

Efézusi test emlegetésen azért siklok keresztül, mert Pál apostol is átsiklik felette.

Éppen így a Filippibeli kívánság emlegetésen maga Pál használja következetlenül ezeket a fogalmakat, már ebből is észre kellene hogy vegyétek, hogy emberi tanácsok, elképzelések és rendelések halmaza az összes levél.

 

Péternek persze hogy nem volt nehéz kiegyezni Pállal, hiszen maga is nagy Mózesi törvényeskedő lett, ahogy az Apcselből kiderül. Pál próbált meg egyedül egy uj (eredendő bűn és az engesztelő áldozat) filozófiával ezen túljutni, hogy a vallást (és az egyházat) elfogadhatóvá tegye az egész világon. Jézus Krisztusra állandóan csak hivatkoznak, de a tanításai hirdetése nélkül.

 

Én azt mondom bűnnek amit a Biblia az adott írásban annak mond. Az ószövetség idején a Mózes törvénye volt erre megadva, Pál apostol leveleiben pedig a testben lett kárhoztatva, a hitetlenségben, és az engedetlenségben.

 

Az értelmetlen parancsolgatás megszegését pedig soha nem titulálom bűnnek.

Csak azért beállítani bűnnek valamit, mert parancsolva van, azt továbbra is elutasítom. Lásd édenkert.

 

A gonosz kívánság megítélésében továbbra is ragaszkodsz önmagában gonosznak nevezni a kívánságot, pedig minden gonoszság csak valaki ellen írányulva tud gonosz lenni. Ennél fogva egy asszony megkívánása csak akkor gonosz, ha a férje elleni tettekre fog sarkallni.

 

Ha Salamon szerint a "balgatag dolog kigondolását" bűnnek tartod, akkor Pál apostol tévedéseit miért nem tartod annak? Sőt a sok téves írásmagyarázónak mind bűnnel van tele a feje.

 

Nem jól teszed, hogy elutasítod azokat amiket mondok, mert nem egyezik a Bibliának bizonyos kijelentéseivel és tévedéseknek állítod be. Az írás védelme olyankor, amikor benne levő tévedést védesz vakon, saját magadat és a követőket teszel vakká.

Nem kényem kedvem szerint dobálozom a Biblia állításaival, hanem igyekszem rávilágítani a tévedéseire. Ennek megértéséhez el kell szakadnod a vakhittől.

 

Tehát fel kellene fogni, hogy a Bibliában levő tévedéseket hozom elő, amley miatt nem szabad az egészet isteni kinyilatkoztatásként kezelni.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: vámmentes (867)