Tulajdon képpen ez az 1ik sarkalatos pontja lehetne a veszteségek csökkentésének.
Eddig arról szólt a történet,hogy le kell építeni a fölösleges munkaerőt.
Mostanra elfogyott a végrehajtó szolgálatnál a leépíthető létszám,de a vassút infrastrukturálisan ugyan azon az alapon működik.
A megújulási folyamatokat nem a tényleges működési területen,hanem az irányításban kezdték el.
Így továbbra is ugyan azokkal a korszerűtlen (időnként megbízhatatlan) eszközökkel,berendezésekkel,technológiával kellene elvégezni a feladatokat magasabb követelményekkel.
Nem vitatom,hogy volt miből leépíteni.
De a leépített emberek munkáját vagy nem végzi el senki,vagy valakinek a nyakába akasztották és azzal bizonytalanabbá,lassabbá,kevésbé biztonságossá vált a munkafolyamat.
20-40-50 km-es vonalakon nem üzemszünetekkel kellene vegetálni,hanem a vonalra olyan technológiát,technikát telepíteni,hogy ne is legyen szükség ott szolgálat teljesítésre és a vonatforgalom így is fentartható legyen.
Nem az a megoldás az előre haladás útján,hogy megszüntetem a sorompó kezelőt és majd a vonatszemélyzet kezeli.Ez szolgálltatás csökkenést eredményez amivel elvesztjük az utasokat.Következésképpen üres vonatra sincs szükség "szüntessük meg"