Kedves Takarító!
Én egyelőre elköszönök a topikodtól, mert nem látom most értelmét annak, hogy tovább írjak Neked. Egy-két dolgot még lehet, hogy átnézek benne, de elment a kedvem a hosszabb folytatástól. Ami zagyvaságot tegnap is összehordtál pl. Domestosnak, azok is fényes bizonyítékai annak, hogy Te nem Pált nem érted, Te nem Őt nem fogadod el, hanem a Biblia igazságait, sőt Jézus beszédeit, tanításait is csupán csőlátással látod.
Magában a "tanulmánynak" nevezett irományodban is rengeteg dolgot ugyanezzel a csőlátással szemléltél.
Elegánsan átsiklottál eme alapírásodban pl. az 1. Kor. 6,18. felett, amiben Pál minden bűn cselekvését az eledellel ellátandó fizikai testen kívűlre helyezi. Mert szerinte is a fizikai test életének az étel szükséges, emiatt az étel magához vétele szükségszerűség, s így nem lehet a puszta fizikai test szerinte sem a bűn cselekvésének a helye.
Elegánsan átsiklottál ott pl. az Efézus 5-ben a test szükséges ápolásáról leírtakon. Amikor ezt felemlítettem Neked, akkor aszontad nagy hirtelen, hogy azt CSAK az efézusiaknak mondta Pál. Röhej.
Ugyanígy siklottál át azon is a "tanulmányodban", hogy Pál a testben élő embernél nem CSAK gonosz kívánságokról, hanem jogos, helyes kívánságokról is beszél pl. a Filippi 4,6-ban, s arról, hogy ezeket nyugodtan Isten elé kell vinni.
Az szintén hab a tortán, hogy amikor a testben (testi természetben) jelentkező gonosz kívánságokat Péternél felemlítettük (1.Péter 2,11., 4,2. 2.Péter 2,10.18.), mondván ugyanarról ír Péter is, mint Pál, akkor Te arra azt mondtad nagy hirtelen, hogy sajna Péter Pál hatása alá került! Tedd hozzájuk Jakabot, Júdást is nyugodtan (Jak. 1,14-15., 4,1.; Júdás 8.16-18.) Döbbenetes és nevetséges ez a rúgódozásod az apostolok egybehangzó igazságaival szemben!
Azt többszörösen leírtam, hogy Isten Igéje a bűnt fogalomként számos helyen (1.Sám. 15,24.; Ezékiel 33,16.; sőt, az egész 119. Zsoltár) az Istennek az emberrel megismertetett isteni akarat tudatos áthágásaként definiálja.
Erre Te itt többszörösen elkezdtél magad gyártotta kigondolásokat hangoztatni. Én emiatt abban összegzem ezt, hogy a Te "bűn"-ről, mint fogalomról szóló definícióid Isten Igéjének több helyen megfogalmazott, egybehangzó definícióival nem egyeznek, attól alapjában térnek el. Magyarán Te mást mondasz bűnnek, mint Isten igéje.
Persze ez nem lep meg most már, mert egyre inkább hangoztatod azt, hogy Isten Igéjében, a Bibliában számos helyen tévedések vannak megfogalmazva. Emiatt gondolom ezeket az Igében megtalálható bűn-definíciókat is a "tévedések" közé sorolod.
Egy másfajta "csúcs" az volt az érvelésedben, hogy a magad gondolta bűn-fogalom miatt séróból letagadtad azt, hogy az Édenkertben bűn-eset történt. Ez olyannyira döbbenetes volt, hogy amikor megkérdeztem az egyik ide betévedt hozzászólótól, Enditől, hogy egyetért-e ezzel az állítással, akkor rám sértődött meg, mert azt hitte, hogy cikizem ezzel a képteen állítással!
Emiatt ezt is csak abban összegzem, hogy Isten Igéjének a bűn-fogalma alapján az Édenben bűn-eset történt, a Te bűn-fogalmad alapján nem.
A kívánság, gondolatiság szintjén jelentkező bűnt sem fogadtad el bűnként, pedig Jézus paráznaságnak minősítette a gonosz kívánságot, s a gonosz kívánságot a 10. parancsolat is önmagában tiltja. Mindkettő áthágása pedig bűn. Mindben az a közös, hogy a "balgatag dolognak gondolása bűn."(Péld.24,9.). Így, ilyen egyszerűen bűn minden balgatag gondolat már önmagában is, mindenféle külsőleg megtett cselekedet nélkül. Persze ehhez meg kellene értened azt is, hogy a gondolat is egyfajta cselekedet az Ige szerint, de Te inkább tagadd le valahogy ennek az egyszerű és tömör igének is az igazságtartalmát, nehogy véletlenül mégis elfogadd, hiszen nem egyeztethető össze a saját kigondolásoddal! Biztos Salamon tévedett, biztos mégsem volt bölcs! Biztos Te bölcsebb vagy Nála! "Biztos"!
Persze volt olyan bölcs Salamon, hogy szólt Terólad is, azokról az emberekről, akik gyártanak az Istennel szembeni kigondolásokat (Préd.7,29.), s ezzel az Isten által teremtett jót és igazat elfordítják! Tehát vagy Salamon (és Mózes és Jézus) "kigondolása" van Istentől, vagy a Tiéd! Én Salamonra, Mózesre, Jézusra szavazok, s nagyon tetszik az, hogy ugyanarról a tartalomról beszélnek évezredeken átívelve.
Olyan apróságok pedig már csak szintén habok a tortán, mint pl. amikor engem akartál arról kioktatni, hogy nem történt bibliai értelemben házasság az Édenkertben, s mondtad mellé ott gyorsan, hogy egy ilyen állításba "belereng a Biblia"! Aztán gyorsan kiderült számodra a válaszom után, hogy bizony ott már férj és feleség volt Ádám és Éva, s emiatt ne nevezze már bitte senki nem házasnak azokat, akiket Isten férjnek és feleségnek mondott maga is! Persze biztos Mózes rosszul írta le...
Mindezeken kívül még annyi silányságot tapasztaltam Tőled az elmúlt másfél hónapban, hogy órákon át írhatnám a többi butaságodat is példaként. De mindben az a közös, hogy a saját tévedéseidet Isten Igéjével szemben sem látod be, s inkább mondod emiatt Isten Igéjét tévedésekkel telinek, ahelyett, hogy belátnád azt, hogy Te tévedsz!
Én azt ajánlom mindemiatt Neked, hogy Te ne példálózz a Bibliával, ne hivatkozz rá, mert
- egyrészt tévedésekkel teli könyvnek tartod, emiatt a hivatkozásaiddal kényed-kedved szerint csupán válogatsz benne,
- másrészt nem ismered alaposan, emiatt az attól alapjaiban eltérő kigondolásaiddal, fogalmaiddal Te magad rengeted meg a Bibliát!
Maradj hát meg a saját kigondolásaidnál, s ne hivatkozz Isten Igéjére, mert mindig bele fogsz abba ütközni e két hiányosságod miatt! A "tanulmánynak" nevezett irományod mindemiatt szintén hiteltelenné vált, mert az előbb említett, abból kimaradt érdemi hiányosságok és átsiklások mellett, Te az Ige más részeit vagy nem érted, vagy nem fogadod el, vagy az abban foglalt fogalmakat nem fogadod el. Ezeket az alapokat nem ismerve, vagy el nem fogadva semmilyen alapod nincsen bírálni egyetlen bibliai könyvet sem! Hiszen most már odáig mentél itt nyilvánosan, hogy Péter és Jakab apostol írásait is nyilvánosan bírálod amiatt, mert beleütköztél olyan állításaikba, amelyek abból fakadnak, hogy nem vagy tisztában a Biblia alapfogalmaival, vagy azokról tudsz, de nem fogadod el azokat, mondván azok "tévedések".
Emiatt megállapítható, hogy ha bárki Isten Igéjét igaznak mondónak én utánam kedve lesz tovább folytatni itt Veled szemben az írást, akkor egyre jobban ki fog derülni, hogy nem Pállal van Neked valójában bajod, hanem egyre inkább Isten Igéje egészével!
Üdvözlettel:
vm