Kis esetleírás:
Ford betegség, a zárak kopnak. Nekem már kellett a vezetőoldali ajtón nemrég cserélni. Akkor nem ajánlották a lamellázást, mert kopott kulcshoz nem érdemes.
De most a gyújtáskapcsoló is elkezdett vacakolni. Gondoltam ezt meglamelláztatom a szinte új kulcshoz.
Árajánlatok:
- Ford Márkaszerviz (Csepel): Alkatrész (felújító kit) 8200, munkadíj 15000(!)
- Ford Márkaszerviz (Üllői út): Alkatrész (felújító kit) 8200, munkadíj 8000
- Cromax: Alkatrész (eredeti Ford) 4700, munkadíj 5000
Mikor megvettem a Cromaxnál az alkatrészt, beszélgetés közben kiderült (számomra), hogy szó sincsen itt beköszörülésről. A gyári kit tartalmazza a számozott lamellákat, abból össze kell rakni a kulcs számának megfelelően, majd csere. Na ekkor dobta le a szíjjat az agyam emlékezve a 15000Ft-os munkadíjra.
Otthon átnéztem a kitet, és megpróbáltam összerakni a nekem megfelelő kulcsra. Mechanikai műszerész vagyok, de ez még a 1,5 éves kislányomnak is ment volna. Mint a LEGO, olyan egyszerű. Mivel először csináltam ilyet, és nem volt normális zeger-fogóm, kb 2-3 óráig tartott (elfelejtettem a betétet lekorcolni, ezért szétesett, újra szét kellett kapni). A következő fél óra múlva kész lenne...
Most már csak be kell rakni. Egy ismerős autóvillamossági szerelőhöz vittem.
Hát a csere sem volt bonyásabb. Burkolat le, kulcs félig elfordít, speciális mechanikus retesz old, zárbetét kihúz, új bedug, burkolat felszerel, ennyi. Majdnem több ideig tartott a duda biztijét kicserélnie (érintkező pálya kenése közben kicsapta a biztit), mint a betét csere. 1,5 + 0,5 ezerből megvolt ez is. Legközelebb már erre is képes leszek magamtól is.
Hogy zár miatt szerelőhöz többet nem viszem a verdát az biztos!!!
Ha jól számolom legrosszabb esetben is 6000Ft-ot spóroltam, de a pofátlan 15000Ft-os munkadíjas árajánlathoz képest 16000Ft-ot.
Még most sem térek magamhoz igazából a csepeli szerviz pofátlan árajánlata miatt...
PushyG